حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

المسیریه الثانیه

شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۷ ب.ظ
سالها پیش استادی میفرمود
ازدواج کنید تا بدونید اون چیزی که دنبالشین و انقد واسش له له میزنید ازدواج نیس
خداس
ولی باید به عشق زمینی برسید سیراب بشید
تا بفهمید که اونی که همه وجودتون میخواس این نبود
خیلی شبیه این بود
عشق مجازی پله اول و یه نمونه ای از عشق حقیقی یعنی خداست

+ در تایید حرف استاد پناهیان
  • ۹۴/۰۴/۱۳
  • حاجی ره

نظرات  (۲۵)

من این حرف رو، وقتی مجرد بودم، با گوش دادن مناجات های شهید چمران، فهمیده بودم! و چقدر برام جالب بود اونموقع!
منم ازدواج نکرده به خدا رسیدم...زندگیم رو دگرگون کرد و دلم رو...
اقای اخوند که حرف می زد...
بی اراده یاد شما می افتادم....
ان شاله که حاجت وا شده باشین
  • مدافعان حرم
  • پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blog.ir
    ما را با درج لینک در وبگاه خود حمایت نمائید
    یاعلی
  • خانوم میم
  • دقیقا همینطوره... 
    قبلا به این حرفا فکر کرده بودم
    قضیه اونی که ازدواج نکرده ولی به این تجربه رسیده چیه >؟ داریم؟
    از این منظر نگاهش نکرده بودم...


    حاجاغا... بد جور کارم گیره !
    خواهشا از دعای خیرتون محرومم نکنید...
  • مهدی شوقی
  • میخواد بگه تهش چیزی نیس!
    بن بسته؟
    راه رو عوضی اومدیم؟؟
    یعنی ازدواج مقصود نیست مسیره...
    مهمون امروز ماه عسل یه پسر ایرونی بود که تو آمریکا زندگی میکرد(خیلی هم پولدار بود) و کِیف زندگی رو کرده بود اصن ته همه چی رو درآورده بود تا جایی که هر کیفی رو کرده بود و خسته شده بود دنبال یه چیز جدید بود یعنی هیچی دیگه ارضاش نمیکرد دنبال چیزی بود که کاملا ارضا و خشنودش کنه ولی نمیدونست چیه تا اینکه با قرآن آشنا شده بود و بقیه ماجرا...(فقط مسلمان فطری بود)
    مهمون امروز ماه عسل خیلی به این دوتا پستت ربط داشت حاجی،یه مثالی بود برا پستهات
    حاجی امشب اگه جمکران رفتین یا حرم بودین یا اصلاحتی خونه
    به هر حال مارو هم یادی بکنید
    امن یجیب....حال دلم اضطراریست...
    عالی گفتن
  • طهورا میرزایی
  • والا ما فلن سنمون یه ازدواج قد نمیده !!!

    + فکر میکنم از خواننده خاموشی در آومدم :)
    چه هوشمندانه...چه ظریف... چقدر لطیف
    پس فکر کنم خدا بخاطر همین موجبات مزدوج شدن مارو فراهم نکرده, چون ما بدون ازدواج به اون هدفه رسیدیم دیگه.... میدونیم همچین چیز باحالی ام که تصور میکردیم نیست , نپع تنهایی و مشکلات عوض میشه, فقط اگه خییییییییلی ازدواج خوبی باشه, یکم ارامش درونی بیشتر.
    , دیگه چکاریه این همه دردسر...والا
    هی هرچی بیشتر فکر میکنم,میبینم خیلی خوب گفته....هر دفعه هم که میخونم خوبتر به نظر میاد!
    ای وَل چقدر زیبا فرمودن استادتون دمشون گرم
    اگر در زندگی به انچه ارزو داری نمی رسی،به این دلیل نیس که خداوند نخواسته به دعاهای تو پاسخ دهد،بلکه به این علت است که انچه که تو فک میکنی برخلاف ان چیزی است که ارزو داری به آن برسی
    منظور از "فکر میکنی"ناخودآگاه انسانِ، نه خودآگاه
    من خودم به این موضوع خیلی فک کردم اون خواسته هایی که چن سال پیش میخواستم و تو ناخوداگاهم هم وجود داشت به همش رسیدم ولی برا بعضیاشون که فقط تو خوداگاهم بود و از خدا خواستم و حتی براشون دعا و نذر کردم یا براورده نشدن یا نصفه براورده شدن یا بعد براورده شدنشون به شدت پشیمون شدم
    وقتی یه خواسته ای رو از خدا میخوای و دعا و نذر میکنی و براورده نمیشه مطمئن باش یه مانع درونی نمیذاره یه مانعی که در وجود توئه و خودت هم ازش خبر داریا ولی بهش اهمیت نمیدی ولی خدا چون دوست داره و خیر تورو میخواد و میدونه اون مانع بعدها باعث میشه بهت شر برسه خدا به خاطر اون مانع ارزوتو براورده نمیکنه
    اره الی منتفیه...
    ایش به ما نیومده کار خیر کنیم!
    یبار از طرف دانشگاه رفته بودیم اردو یه غار بود اونایی که زمین شناسی خوندن خوب میدونستن اما من با هر یه قطعه سنگی که میدیدم از ته دلم فتبارک الله میگفتم....
    از دیدن یه ترکیب سنگی که به صورت عروس و داماد و جهاز برون دختر بود بلند و از ته دلم گفتم وای خدا تو چقدر قشنگی....همه بهم خندیدن گفتن اینکه خدا نیست 
    اما من واقعا خدا رو حس کردم غار کتله خور نمیدونم رفتین یا نه 
    با تمام وجودتون میتونید خدا رو حس کنید
    حالا من درمورد ازدواج له له نزدم اما در مورد خیلی چیزاهای زیبا و حتی نازیبا....
    اصلن وقتی بچه ای متولد میشه وقتی زن باردارو میبینم دنبال خدا میگردم....
    منم سال ها پیش به این نتیجه رسیدم به هر چیزی که نگاه کنی خدا توش ظاهر میشه
    حاجی استاد پناهیان همون اخوندیه که اینروا ظهرا برنامه داره؟
    گفتم من همیشه شمارو اونجوری تجسم کدم یه مرد خیلی متین و اروم با چهره ی دلنشینیه
    سلام مرد! استاد پناهیان هم خالکوب خوبیه ها.
    بله دقیقا
    ازدواج دقیقا همون چیزیه که ما فکر نمیکنیم... 
    دیدن تجربیات اطرافیانم که از تعداد موهای سرمم بیشتر بوده اینو به من ثابت کرده!
  • ❀◕ ‿ ◕❀ zizigolu
  • عجب...اینطوریه پس...

  • صحبتِ جانانه
  • حق...
    خب منظووور؟؟؟؟

    +ای بابا فرزانه این حاجی یا ادباج کرد یا داره میکنه یا اصن نمیخواد بکنه عملیات منتفی شد اساسییی:|:|:|
    :-D 
    avaaaaaaaal

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی