حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

الدلیلیه الرابع

سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۳ ب.ظ
چرا پسرا مجردن؟!
چون دخترا یا اینقدر در رشته های تخصصی یا غیرمرتبط تحصیل کردن
و هویتشون خلاصه شده در شغلشون
که فقط میشه به چشم یه همکار شغلی دیدشون
نه همسر نازنین
و مادری مهربان
...

اونایی هم که از ابتدا وارد محیط های کاری نشدن و شباهت کمتری به مردان کت و شلواری دارن
اغلب از منم کمتر آشپزی و بچه داری بلدن حتی!!!
  • ۹۳/۰۴/۱۷
  • حاجی ره

نظرات  (۲۱)

  • ℳ𝓲ss ℰℓ𝓲
  • نع ندیدم
    وب خانم هموستات هم تا 17-18 روز دیگه نمیرم
    الان ماه رمضونِ ها!!!
    اعمال خوب و بد چند برابر میشه
    برم عکسای خوشمزه ببینم اون نداهای درونی م چندبرابر پام حساب میشه :دی
    تا حدود زیادی موافقم!
  • ℳ𝓲ss ℰℓ𝓲
  • :))
    به مرگ الی پست های آشپزی تونُ که میدیدم(الان خیلی وقته نذاشتید) اصن تو افق محو میشدم :))
    تواضع کجا بود! :))
    پاسخ:
    اینستارو جدیدا دیدین؟!
    ایضا وب خانم هموستات رو؟!
    حتما یه سر بزنین!
    :)))
    حاجی حالا واسه اون دخترایی که دررشته های غیرتخصصی تحصیل کردن بری بالا منبر؟
    یه جوری فقط حرف نزن که فک کنم ازجو جامعه کاملا شوتیییییییی
    پاسخ:
    فک نمیخواد
    شما مطمئن باش: ما شوتیم!

    + حالمون هم از جو جامعه ای که فرمودین بهم میخوره
    اونقدری که خیلی وقتا به فکر ازدواج خارج از کشورم!
  • بنای با ثوات
  • حاجی من مصداق بارز حرفتون هستم...هنوز به اون مرحله نرسیدم که نتونم مامان خوبه باشم ولی اگه همین طوری پیش بره به اونجام می رسم ..

    بعد اون وقت به نظرتون چرا؟

    وبمو خوندین....نظر خصوصیا رو هم دارین..

    نمی رسم دوباره بنویسم..

    فقط به نظرتون الان اشتباه از منه واقعا...

    مثلا چیکار می تونم بکنم...

    با هیچ نمی شه زندگی کرد حاجی...

    هیچ وقت نشده..

    هرقدر هم ساده بگیریم نمی شه...

    نمی گم با کار کردن می شه به همه چبز رسید..نه..

    من متنفرم از کار کردن...اونم تو محیط مردونه...

    ولی....

    هنوزم امیدوارم به اونجا نرسم..

    ایکاش اینقده پست میزاشتید که این چندتا پست اخیر برن ته صفحه که هربار میام نخونمشون!
    دلم میگیره خب!!
    کلی حرف میشه درموردشون زد، حرفای ناامیدکننده و دلگیر!
    سوال های رنگارنگ میاد تو سرم و مجبور میشم بهشون فکر کنم تا به جوابم برسم!
    چرا مردها اینقد نامرد شدن؟
    چرا از صبح که پامیشیم میشنویم زن فلانی با مرد فلانی بوده یا مرد فلانی با فلان زنه رابطه داره؟!
    چرا مردهای این دوره اینمدلی هستن خب؟!!!!!!!!
    دوره مادرهامون ازدواج آسون بود،چون بدها معلوم و شناخته شده بودن!الان چی؟!!ملت در ظاهر فرشتن وقتی زوم میکنی روشون میفهمی چی هستن!!(حالا شانس بیاری استتار نکرده باشه و زود بفهمی)
    سن ازدواج رفته  بالا؟باعث و بانیش کیه؟!!!!!جواب بدیهیه!!
    مشکلات مالی یه سر ماجراست،توقعات یه سر ماجراست، مشکل از فقط دخترامون نیس(میدونم دخترهای الان گودزیلان_نه همه_)اما مشکل پسرها هم هستن، نمیخوان محدود به یه زن شن انگار،دلشون به تعدد خوشه؟!!!!همینان که میرن زن میگیرن بعد 5سال گندشون بالا میاد که فلان غلطو کرده و....

    پراکنده حرف زدم چون یه جاهاییشو کات کردم^_^

    به این چیزها که فک میکنم از زندگی زده میشم!!بد دوره ای به دنیا اومدیم.


    سلام

    خیلی با خودم کلنجار رفتم تا برای این پست ها نظر نذارم، اما نشد... امیدوارم حوصله خوندنش رو داشته باشید

    اول اینکه مخاطب این کامنت شما نیستید و پسرهایی هستند که من دیده ام، مثل شما که با توجه به دخترهای اطرافتون نوشتید.

    دوم اینکه اگر قرار باشه این کامنت موجب دلخوری شما یا هرکسی بشه ترجیح میدم حذفش کنید. من فقط نظرم رو میگم و دوستی و رفاقتم با همه ی کسایی که میان تو این وبلاگ به قوت خودش باقیه!

    بسم الله.

    1- اول در مورد دیدگاه تون راجب به دخترا مخالفم. حداقل اینکه افرادی که شما میگید 50% فقط شایدم کمتر. ببینید حاج عاقا شاید هرکسی آرزوی پول و خونه و زندگی و رفاه داشته باشه اما اینها ملاک زندگی نیستند حداقل برای لحظه انتخاب. مثلا همه افراد دور و بر من فکر میکنن من با فرد پولدار ازدواج میکنم. در صورتی که حتی از یکی از خواستگارام تا به حال در مورد درآمدش یا حتی منصب شغلی ش سوال نکردم. هیج وقت از خونه و ماشینش سوال نکردم. کما اینکه همین اواخر طرف نه خونه داشت نه ماشین نه حداقل وضع شهری که زندگی میکنه معلوم بود و اینها هیچکدوم برای من ذره ای مهم نبود.

    2- اول اینکه چرا پسرا مجردن دو تا بحث داره: یه جنبه اش اینکه پسرا(اونایی که من دیدم) برای ازدواج دنبال دختری میگردن که :باباش پولدار باشه(تقریبا تو همه شون دیدم) بعد اینکه شغل دخدر و وضعیت اجتماعی خودش بالا باشه (حداقل 5 -6 مورد که با سواد متوسط دنبال دخدر دکتر میگشتن) سوم اینکه زیبایی و ظاهر دختر به اندازه70 درصد ملاک ها شون براشون مهمه (در مورد همین خواستگار مطرح شده در قسمت بالا به خاطر اینکه حاضر نشدم قبل از جواب دادن و محرمیت من رو ببینه خواستگاری رو بهم زد! البته اون دیدنی که نمیدونم کجای اسلام اومده یه نظر حلاله. )!!! اینا درده حاجاعاقا ... برای من یکی قابل تحمل نیست

    جنبه دیگه اینه که الان پسرها می ترسن ازدواج کنن. از عهده دار شدن مسئولیت زندگی هراس دارن. اینه که تا حقوق و کار ثابت و خونه و امکانات نداشته باشن پا پیش نمیذارن.

    در مورد جهیزیه و اینا هم که گفتین قبول ندارم داماد عمه من بخاطر اینکه زنش تلویزیون نبرد یک ساله خونه مادر زنش نرفته!

    ببینید نمیخوام بگم همه چی تقصیر پسراس... از یه طرف فرهنگ غلط خانواده ها و از طرف دیگه توقعات بیجای هر دو طرفه!

    ولی با اینکه همه چی رو بندازیم گردن دخترا هم موافقم. آدمای زیادی رو سراغ دارم که خیلی ساده تو حرم امام رضا عقد کرده رفته سر خونه زندگی اش. خیلی هم با سواد و تحصیل کرده و پولدار بوده

    بحث سر اینه که تو ازدواج خیلی چیزا دخیله و یه امر پیچیده اس!!!!!!!!

    اووووووووووووف. ببخشید چقدر زیاد شد!!!

    حاج عاغا باحرفاتون موافقم...

    ولی همه با یه چوب رونده نمیشن
    اینم بستگی به خونواده طرف داره

    مهم اون دختره

    بعضیاشغلشون مردونس ولی زن کارامدی هستن مادرخوبی هستن
    موردداشتیم که میگم

    بیشتر از خود دخترا ،
    مقصر مادراشونن
    که دوستی خاله خرسه راه انداختند واس بچه هاشون ... 
    فک می کنند مثلا دارن لطف می کنن به بچه که انقد لوس و ننر بارشون میارن
    بچه ها م با افتخار تو مجامع اعلام می کنند که مامان من نمیذاره تو خونه دست به سیاه سفید بزنم...
    این بچه ها م یه بچه هایی مثه خودشون تربیت می کنن و ...
    :|
    اوممممم منم بااینکه فضول نیستمااا ولی خب کنجکاویم گل کرد!!!!

    حیثیتیه؟؟؟
    فوضولیم گل کرد!
    ها یعنی چه شده؟؟؟؟؟
    ^_^
    ووووووووووووووی
    حاجی جواب کامنت دادند؟!!!!!
    پاسخ:
    قضیه حیثیتیه اخه!
    :)))
    حاجی. امروز ماه عسل دیدید همه مثل هم نیستند پس دلیلتون برای یه عده آدم خاصه
    پاسخ:
    واسه یه اکثریت خاص!
  • خانم مهندس
  • حاجی,اعصاب نداریااااا :-D

    پاسخ:
    اعصاب دارم
    حرف دله
    گفتم تقیه رو بزاریم کنار تو این پستها
    :)
    اونوخ میشین انسان تک بعدی!"

    شما نمیگفتیم این مامانی که ما داریم عمرا بزاره از تک دربیایم:| دیگه از همین الان شروع کرده :|
    پاسخ:
    :)))
    سلام،نظر ما طولانیه. سرپا خسته میشیم، پس میریم روی منبر، با اجازه!(تکون ندین منبرو!)
    اول بگم که قبول ندارم اینکه بگیم فاصله بین دیدگاه دخترا و پسرها در مورد ازدواج هست. مثلا در مورد دلیل اولتون شاهدش همون پسرها و خانواداه هاشون که مثل بعضی دخترا و خانواده هاشون به پروپیمون بودن جهیزیه اهمیت میدن. متاسفانه مادرهای ما خیلی از ماها رو حساس بارآوردن و گاهی ما چقدر کیف میکنیم که بگن دخترمون ( یا پسرمون) انقدر حساسه! انقدر مراعات میکنه و ... اینها خوبه،اما نه وقتی که به زندگی لطمه بزنه. مادرهای پسرهای دهه ی شصت اغلب بچه هاشون رو بی مسئولیت بارآوردن، خیلی ها مشکلشون شونه خالی کردن از زیر مسئولیته که ازدواج نمیکنن. و خیلی از دخترها هم به قول شما راحت طلب هستن و طاقت سختی کشیدن رو ندارن و فکر میکنن اگر کمی سختی ببینن ، یعنی کلا بدبخت شدن و سیاه بخت!

    دلیل دوم، این دیدگاه عمومیت نداره. ولی مثلا شما نگاه کنید، خیلی اوقات یک تیکه اگر توی جهاز دختری یا توی سیسمونی بچش کم باشه رسوای فامیل شوهر میشه، چنین کسی طبیعیه که بخواد با یک عروسی پر و پیمون به قولی یر به یر کنه قضیه رو. در واقع کوتاه نیومدن و لجبازی دوطرفه هست اغلب که هردوتا رو ناراحت میکنه.

    دلیل سوم، اگر مردی فکر میکنه، عاطفه و محبت و عشق زنی رو میتونه توی خیابون، یاجاهای دیگه پیدا کنه و به این خاطر نیازی به ازدواج کردن نداره، سخت در اشتباهه. چون از 100 چیزی که از آرامش و محبت و ... توی ازدواج نصیبش میشه، اینجوری 10 رو هم نداره که حالا بیاد بهانه کنه چون دم دستم هست نمیخوام ازدواج کنم و ... در ضمن
    این رو هم بپذیرید که مردها هم شُل شدن. چند نفر از پسرا یک جایی برن خواستگاری و "نه" بشنون و از طرفی از خوبی دختر مطمئن باشن، دوباره اقدام میکنن؟ من فکر میکنم مردها مشکل تصمیم گیری دارن. چون من یکی شدیدا اعتقاد دارم که خواست مردانه بر هر چیزی قائمه و مردی اگر بخواد میتونه دل زنی رو به دست بیاره. باقی هم بهانه هست از نظر من، بهانه های نخواستن!

    دلیل چهارم، این ایراد رو قبول دارم. مشکلی هست که فمینیسم برای زن های کل دنیا ایجاد کرده، قبلا مفصل در مورد عبور ازین مشکل نوشتم توی بلاگم، اینه که بحث رو کوتاه میکنم.

    + هولم نکنید خودم میام پایین از منبر. والسلام! :)
    مثه من که هویتم تو پزشکی خلاصه شده:|

    مریمم شاهده:|

    :دی

    پاسخ:
    اونوخ میشین انسان تک بعدی!
    یعنی چی دقیقا؟! غیر مرتبط با چی؟یعنی باید رشته همسر داری بخونن؟!
    آشپزی و بچه داری هم میشه با هم یاد بگیرید، غصه نداره که!
    پاسخ:
    یعنی این که دختری که مهندسی معدن خونده به درد زندگی نمیخوره!
    (البته از نظر من و به درد زندگی با امثال من!)

    اگه میشه چرا این همه دخترا ازدواج کردن و هیچ خبری نشد؟!
    نه قبلش خبری بود نه بعدش خبری شد!
    والا...
  • ℳ𝓲ss ℰℓ𝓲
  • اینُ کاملاً موافقم
    چون خودمم جز اون دسته ای ام که آخر عنوان کردید!
    پاسخ:
    این تواضعتون مارو کشته!
    :)))
    منم با این موافقم
  • حریــر سفـی د
  • اینُ موافقم...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی