حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

الجوابیه الخامسه للبرقع!

چهارشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۰۳ ب.ظ



دوست عزیزی در مورد پوشیه زدن گفتن

بنده هم طی حرف نسنجیده ای اینکارو پسندیده ندونستم در این زمان

و حتی احتمال دادم که از مصادیق لباس شهرت باشه و ...

ایشون نیز از بنده خواستن خودم پرس و جو حکم شرعیشو!


طی سوالی مکتوب در جلسه آقای الهی از ایشون پرسیدم که:

زدن پوشیه توسط دختران جوان در این زمان از مصادیق لباس شهرت محسوب میشود یا خیر؟!

پوشیه زدن را ممدوح میدانید یا مذموم؟!


ایشون جواب دادن:

اگه کسی میخواد پوشیه بزنه و این حد از عفت رو رعایت کنه چرا ما باید جلوشو بگیریم؟!

خیلیم خوبه! اگه خود دختر میل داره پوشیه بزنه چرا که نع؟! اما اگه اجباره نه خوب نیست!

(مثل اجبار پدر برای فرزند دخترش!)

اگر بناس پوشیه رو لباس شهرت بدونیم، چادر هم تو این دوره لباس شهرته!

مگه الان تو جامعه چقدر چادری هس؟!

پس این ملاک نیس!


پ.ن:

لباس شهرت لباسى است که پوشیدن آن براى شخص، به خاطر رنگ یا شکل خاص و کیفیت دوخت یا حتی مندرس بودن آن و علل دیگر مناسب نیست، به‌طورى که اگر آن را در برابر مردم بپوشد توجه آنان را به خود جلب نموده و انگشت نما مى‏شود.


توضیح بیشتر: (کلیک!)

چند سوال و جواب کوتاه: (کلیک!)


  • ۹۳/۰۳/۱۴
  • حاجی ره

نظرات  (۳۰)

سلام خانم میم شین 
خواهش می کنم...
ولی من قصدم این بود که مجاب بشم 
الکی نست که ...
زندگی و آینده آدمه...
خو ممکنه حرف اشتباه بزنم...
اونم با درصد احتمال خیلی یییی زیاد...


خانم سائل 
سلام...:)
خواهش می کنم عزیز
خانوم سائل( چی شد! ! ! ) سلام

بحث من اینه که چون لباس شهرت محسوب میشه،نباید پوشید...

مگه لباس کهنه توجه دیگران رو به چی جلب میکنه!؟؟؟به هیچی!!

تونستم منظورمو برسونم؟؟
سلام

از " میم شین" ممنون که حرفای دلمو زد...

چه قبل نظر " ضحی" و چه بعد نظر ایشون...

متذکر میشم که من هم نصف حرفهای ضحی رو قبول داشتم و تا اندازه ای مجاب شدم...و نصف حرفاشون هم قبول ندارم و البته به قول " میم شین" نمیشه اینجا بحث کرد و باید رو در رو باشه...

منتظر نظر دوستان دیگه رو هم بخوونم:-) 

البته با تشکر و اجازه از حاجی...خخخ
بعدم با فرهنگ سازی همه چی درست میشه،همونطوری که اون اوایل بی حجاب ها تو کوچه و خیابون بودن و ما تعجب میکردیم و الان برامون عادی شدن،وقتی یه مدت از یه نوع خاصی پوشش مثل پوشیه یا هرچی استفاده بشه عادی میشه بعد یه مدت ،اولش سخته فقط !
من خودم ازین پوشش استفاده نمیکنم متاسفانه ولی به یقین میتون بگم که خیلیامگن از حرف و کنایه ی مردم میترسیم!حاضر نیستیم به خاطر خدا چهارتا فحش بخوریم یا تن و بدنمون زخمی بشه،میترسیم امر به معروف کنیم تا مبادا مثل شهید خلیلی یا اون خانومایی که این کارو کردن و مورد ضرب و شتم واقع شدن بشیم(البته بارها گفتم امر به معروف شرایط داره!!)ما بحثی نداریم/بدون پوشیه هم میشه حجاب کامل داشت ولی کسی که جهاد میکنه و به خاطر خدا پوشیه میزنه قطعا ایمانش از من قوی تره!!
ماتی طلا سوال اینجاست که وقتی کسی پوشیه بزنه دیگران نگاه میکنن قبول ولی چیزی معلوم نیست عملا!توجه جلب میشه درست ولی به چی توجه جلب میشه؟
سلام حاج آقا

من به هیچ وجه صاحب نظر نیستم ولی...

اگه کسی چادر بپوشه،توجه دیگران رو جلب نمیکنه و دید دیگران بهش جور خاصی نیست( درحال حاضر)...هرچند تعداد چادری ها محدود باشه( که به نظر من نیست) 

ولی پوشیه چرا...هم توجه رو جلب میکنه...هم نگاه آدما جور دیگه اس...!!مخصوصا جایی که پوشیدنش باب نباشه!!

پس طبق تعریف خودتون از لباس شهرت،چادر رو نباید با پوشیه مقایسه کرد!!!
ضحی جان سلام و ممنون
حرف شما کاملا متین ضحی خانوم .
نمیخوام قضاوتی درباره ی حرفاتون بکنم .
یخورده مجاب شدم :)
پس ممنون .
فقط همین :)

من خودمو میچسبونم بهشون بلکه یه عنایتی بکنن بهم

خانم مادر هممون هستن...

شب شما هم به خیر و خوشی

حاجت روا باشی

التماس دعا

  • پرنده ی شکسته بال
  • وقتی اسم مبارک خانم رو آوردید و مادر خطابشون کردید...حتمن مورد توجه شون بودید و هستید.
    شبتون خوش.
    التماس دعا.

    پرنده ی شکسته بال...

    من با کمال تاسف از سادات نیستم!!!!!

     

    پدر و مادرا بچه های بد  هم دارن

    من جزو اون اذیت منا و بچه بدام!

    شما با این دل شکسته ات برا ما دعا کن....

  • پرنده ی شکسته بال
  • ساءل خوش به حالت که مادرت حضرت زهرا (س)...
    اشکم دراومد نوشته تونو خوندم...
    ما نوکر ساداتیم...فدای نام خانم و فرزندانشون...خانم سخنشون بوی گل و گلاب میده...

     

    مادرم حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند:

    خَیْرٌ لِلِنّساءِ أنْ لا یَرَیْنَ الرِّجالَ وَ لا یَراهُنَّ الرِّجالُ.


    بهترین چیز براى حفظ شخصیت زن آن است که مردى را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد.

    بسم الله
    با اجازه از حاجی و الباقی بلاگرهای عزیز
    و عذرخواهی از طولانی بودن مطلب


    خو تو اون نظر اون جاهایی که "مسخره کردن خودمونه" رو فاکتور می گیریم و می ذاریم کنار

    اما در مورد محدود بودن...
    این محدود بودن از چه جنسیه ؟
    مثلا از این جنس که کسی که پوشیه می زنه نمی تونه جاهایی بره که مناسب یک خانم به طور کلی نیست ؟مثه جاهایی مثل سفره خونه های داغون که می شینن دور هم دختر و پسر که ...
    یا محدود بودنیه که مثلا از خونه نمی تونه در بیاد؟
    خب در مورد اول اگه بوده باشه ، اون محدودیت کاملا به جاست ... و حتی بدون پوشیه هم در شان یه خانم نیست...پس نمی تونه دلیل مناسبی باشه 
    در مورد دوم هم خو اینو باس از پوشیه ای ها پرسید که آیا واقعا محدودیتی از این جنس دارند ؟ و آیا هیچ فعالیت اجتماعی خاصی ندارند ؟ کوه نمی رند؟ تفریح نمی کنند؟ با ملت صحبت نمی کنند؟ دور خودشون حصار کشیدند و فقط خودشونو قبول دارند ؟
    که خب من خودم دیدم افراد پوشیه ای رو که اینطوری نیستند...


    خود شما می فرمایید که حدودحجاب مشخص شده ست و به نظرتون چادر ، بهتره...
    همینم نمی شه در مورد پوشیه گفت ؟
    درسته حدود حجاب مشخصه ...
    و چادر اصلا و ابدا اصل نیست در حجاب...
    چه بسا چادری هایی که بی حجابند ، و بی چادر هایی که محجبه...
    همین طور پوشیه ... اونا هم می تونند محجبه یا بی حجاب باشند...گرچه عموما اینطوری نیستند...حداقل تو اونایی که دیده شده...
    پس همونطوری میشه گفت پوشیه هم بهتره !
    (ممکنه از عرف بگید که ایشالا به اونم رسیدگی میشه)

    خیلی ها معتقدند که ملت زیر چادر غلط می کنند...
    ولی آیا اشتباه تحلیلی افراد باعث می شه ما از کاری که می خوایم بکنیم باز بمونیم ؟
    چطوره برای اینکه بقیه مسخره نکنند ! و یا  تصورات رو درست کنیم که نههه...اینطوری که شما میگید نیست ، بیایم کلللا صورت مساله رو پاک کنیم و نه چادر سر کنیم و نه پوشیه ؟ و بشیم یه مانتویی محجبه :) ...
    آیا جز اینه که با این کار صحه ای گذاشتیم بر صحبت های اونها ؟
    جز اینه که نسبت به پوشیه هم همین حالته ؟



    چرا پوشیه زدن افراطه ؟
    اگر مبنا رو بر این بگذاریم که پوشیه زدن افراطه ، چادر سر کردن هم افراطه ...
    چون چیزی رو که دین  گفته ، همون حدود حجابه که همه می دونیم و لزومی به چادر نیست !!!
    چطور می شه که اون می شه افراط و این نمی شه ؟

    و اینکه خو افراط و تفریط تو هر جامعه ای متفاوته ...
    چرا همین پوشیه زدن تو قم اون قدرا افراط به حساب نمیاد که تو تهران میاد مثلا ؟
    چرا تو مکه و کربلا اینطوریا م  حالا افراط نیست...؟
    چی می شه که یه جا می شه افراط یه جا نمی شه ؟
    جز اینه که جامعه مریض شده ... و براش سخته چیزی رو ببینه که مثه جامعه مریض نیست؟
    اونایی که ما الان داریم بهشون میگیم "بی حجابِ خوبیه" یه زمانی بدحجاب به حساب میومدن !!!! و شاید نسبت های داغونی هم بعضا بهشون داده میشد !!!
    فیلمای قبل رو با الان مقایسه کنید...چه طرز پوشش چه آرایش و غیره...
    جامعه رو نگاه کنید...بازم چه پوشش چه آرایش...
    هر روز به برهنگی نزدیک تر می شیم...
    (به طور کلی پوشش رو ببینید... روز به روز آب می ره ... این فیلم انگلیسی قدیمیا و سبک پوششون و ... بحث زیاده )

    می ترسم از اون روزی که کسی با چادر تو خیابون راه بره و به دید پوشیه ایِ الان نگاه کنند بهش...

    عرف مریض و غیرمتدین نمی تونند تعیین کننده باشند ...
    نمی شه رو حساب عرف پیش رفت...
    که اگه این باشه تا چند وقت دیگه چادری هم نیست...
    بعد خو می شه مانتویی باحجاب
    بعد اونم دیگه نیست
    بعد...
    بعد...
    !!!!


    کما اینکه اصلا فرض رو بگیریم بر اینکه پوشیه افراط باشه...
    دیگه بالاتر این که نیست !
    هر تفریطی ، یه افراطی می خواد که به اعتدال برسه !
    اونی که با اون وضع افتضااااح میاد بیرون ، چرا هیش کی چپ بهش نگاه نمی کنه ؟
    چرا کسی بهش نمی گه کار تو تفریطه ؟
    چرا همه با نگاهشون بدن این خانوم رو تحسین می کنند و آرایششون رو...
    ته تهش از رو حسادت یا چیز دیگری می گند همه ش عملیه !!!!
    چرا همه زوم می شند رو پوشیه ؟؟؟؟
    چرا انقد کسی که پوشیه می زنه خار تو چشم مردم می شه ؟؟؟ ولی اون یکی نه 
    پوشیه زدن با این فرض جز اینه که جواب منطقی ایه به اون تفریط؟
    در حالی که اون بی حجابی که با وضع افتضاح اومده وضعیت یه آقا رو می ریزه به هم و نه اون خانم پوشیه ای...


    ضمن اینکه قیاس پوشیه ای با اونی که از اون ور بوم افتاده و به قول شما تیپ متال ، درست نیست...
    اونی که پوشیه می زنه -حتی بر فرض جلب توجه - توجه رو به چی جلب می کنه ؟
    آیا جنس جلب توجهشون یکی ست ؟
    آیا پوشیه ای هم توجه رو به جنبه های مونث بودن خودش ! جلب می کنه ؟
    یا نه ... توجه به حجابی جلب می شه که هیچی عاید توجه-جلب-شونده ! نمی شه ... 
    جز اینکه شاید شاید شاید یه تلنگر باشه بهشون ؟



    بعدم اینکه زیبایی یه چیز نسبیه...
    یکی که زیباست ( زیبایی ظاهری مدنظره و اون چیزی که تو عرف می گیم "خوشگله آ " و نه زیبایی های معنوی و اخلاقی و الخ )به نسبت کس دیگری زیباست و کس دیگری ممکنه از او زیبا تر باشه 
    شما فرض رو بر این بذارید که همه حجاب رو رعایت کنند...
    آیا مردی که از خونه خارج می شه ، ممکنه زنی زیباتر از زن خودشو ببینه یا خیر؟
    ممکنه دلسرد بشه یا نه ؟
    (امکان داره قطعا...)
    حالا فرض رو ببریم رو اینکه همه خانم ها چهره هاشونو بپوشونند...
    آیا مرد چهره ای جز چهره محارم و یا همسر خودشو می بینه؟
    آیا فک نمی کنه که زنش زیباترین زنیه که از نزدیک دیده!!!!؟
    (عرض کردم...جنبه های معنوی و اخلاقی زیباییو یا زیبایی عشق و ... مد نظر نیست)


    بعد یه مساله دیگه م که هست اینه که ما خودمون همین طوری نمی تونیم بگیم بهتره ! بدتره و اینا...و بعدش نسبتش بدیم که شارع اینو فرموده
    مراجع بزرگوار قبول زحمت کردند و این کارو انجام می دند....
    بهتر و اینا روهم با امثال استحباب و واجب و اینا فک کنم بتونند معلوم کنند...
    کما اینکه مراجعی هستند که پوشیه رو احتیاط مستحب دونستند...
    کلی گفتم این بحثو

    و در مورد آتیش زیر پوشیه هم...
    اول اینکه اونی که آرایش کرده که واجبه بپوشونه ... حالا می خواد پوشیه بزنه یا هرچی...
    موضوعی که خیلی از ماها که بهمون میگند مذهبی هم متاسفانه رعایتش نمی کنیم...خصوصا وقتی مهمونی و عروسی ای پیش میاد
    بعدم اینکه
    خیلی ها م می گند زیر چادر آتیشه
    ولی شاید عادتی باشه 
    بعد یه مدت عادت شاید بشه فک کنم و گرمای آتیشی هم نیست...



    در مورد عرف زمان قاجار و این صحبت ها هم ... خب بر می گردیم عقب تر !
    مثلا تو شاهنامه پوشیده روی و پوشیده رخ واس دختر خانوما اومده...
    پس مختص قاجار و بعد از اسلام حتی نبوده
    کما اینکه شنیدم تو آئین زرتشتی هم وارد شده ... اما دقیق در جریان نیستم...


    بعدم اینکه در مورد مصون بودن زن در احادیث،بهترین حالتش اینه که زن بشینه تو خونه جایی نره ! 
    :)
    اینه که نمی شه همین طوری ما که اطلاعات فقها رو نداریم ، بزنیم به دل حدیث و حکم واقعی که خدا گفته رو خارج کنیم...و بگیم اینه و اینطوریا !!!

    کما اینکه خانم های با قیافه معمولی هم در معرض نگاه مریض هستند...
    درسته که اون آقا مریضه...ولی هست ! و وجود داره ! و روزانه شاید خیلی هم آدم ببینه !
    و حتی با قیافه هم می تونند بعضی از آقایونِ مستعد ، همه چی رو تشخیص بدند...
    آیا خانمی مایله که در خواب آقای نامحرمی باشه ؟
    مسلما با فطرت اون خانم در تعارضه ...




    آیا اگه جمعی از بانوانی که خودشون هم مایلند به پوشیه ، این حرکت جمعی رو انجام بدند و پوشیه بزنند ، پوشیه هم عرف نمی شه ؟
    و مقابله و ضدیتی با وضع بد حجاب به صورت عملی نیست ؟
    آیا نداریم که کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم؟
    و آیا مراجع صحه نذاشتند به امر به معروف و نهی از منکر عملی ؟
    آیا اساتید اخلاق تاکید نمی کنند روش؟
    آیا یه خانوم که روزانه تو یه مسیر رفت و آمد کنه ، بعد از مدتی پوشیه برای حداقل مغازه دارهای اون مسیر عادی نمی شه ؟
    چرا باس همگام عرف یا از ترس اون ، کاری که فک می کنیم درسته رو انجام ندیم ؟



    مچکر از جوابتون سائل :)
    سلام
    نــه . زمان قاجار پوشیه جزو لباس زن ایرانی بوده . یه لباس عرف توی جامعه ک کسانی ک بدون پوشیه بودن جلب توجه میکردن. ولی الان دذقیقا بر عکسه !
    ...
    دو ساعته دارم فک میکنم چی میخواستم بگم . حواس ندارم که :|
    :)
    خب ببینید . من گفتم اعتقاداتش از نظر دیگران سوء تعبیر میشه. نه منی که خودم از سال اول دبستان چادرم رو سرم بوده  . فک کنم تو کامنت بالایی بازم منظورمو بد رسوندم ! این که من با دوستان پوشیه ای مشکلی ندارم و هیچ فکری درباره اشون نمیکنم و اصلا اهل قضاوت نیستم .
    فقط این پوشش رو توی جامعه ی امروز افراطی و غیر ضروری میدونم . حتی اگه کسی ک مد نظرمونه انقدر خوشکل باشه .
    ببینید حجاب برای زن یه حدی داره ک هممون قبول اش داریم . این حد رعایت بشه کافیه . حالا جزو بعضی پوشش ها پوشیه است . اون عرف جامعه اس . ولی الان پوشیه یجورایی عرف رو زمین میزنه .
    هر چی هم یه نفر زیبا باشه ، میتونه روسریشو پایین تر بکشه و گردی صورتش رو محکم تر بگیره و چادرشو محکم رو سرش نگه داره . رنگ روسریش جلف نباشه . سرش رو بندازه پایین و راه خودشو بگیره و از جاهای خلوت بره . تو احادیث نداریم ؟ این همه راه هست برای این که زن خودش رو مصون نگه داره . پوشیه افراطه !
    من چادر رو به هیچ وجه محدودیت نمیدونم ! اصلا . ولی پوشیه رو چرا ! چادر یه پوشش عرفه . ولی پوشیه خلاف عرف ! محدودیتش به خاطر خیلی چیز هاست . یه نمونه اش افکار غلطی ک امروزه تو جوامع رواج داره ! لازمه باز کنم بحث رو ؟
    ببینید بعضی نکات اعتقادی رو نمیشه با نوشتن رد و بدل کرد و بحث کرد . باید رو در رو باشیم . الان من هر چی حرف بزنم یا شما منظور منو نمیگیرین یا بد برداشت میکنین . منم در مقابل شما همینطوری میشم .
    + خیلی سال پیش یه فیلمی دیدم مهناز افشار بازی میکرد . اسمش غوغا بود . فکر کنم این فیلمه یه نمونه ی بارز و راهی بود برای تزریق این تفکر که " چادری ها زیر چادر هزار ...."
    متاسفانه .
    اگه ندیدین ببینین ! درباره ی دختری به اسم غوغا است ک یه دزده فکر کنم . آدم پستیه و تمام این پستی رو زیر چادر قایم میکنه .
    بحث من خراب کردن حجاب اسلامی نیست به هیچ وجه . بحث من امروز ِ جامعه مونه !
    به خدا شرمنده ام اگه حرفی زدم که کسی رو ناراحت کرده .
    میست= نیست
    و نکته ی دیگه ای که در کامنت اولتون گفتین! در باره محدود بودن پوشیه.یه سوال میپرسم ازتون!بنظرتون خود چادر محدود کردن میست به طور ظاهر؟!!
    میم شین جان سلام/شما اول یه نگاه به پوشش بانوان در زمان قاجار بندازین(پوشیه استفاده میکردن)پس صرفا برا اعراب نیست،ولی دیگه از وقتی چادر از سر زنامون کشیدن این شد که شده!! بعدم ما نگفتیم پوشیه اجباره که! اصلا !قبول هم داریم بدون چادر میشه حجاب کامل داشت،اون کسی که پوشیه میزنه اعتقاداتش جوریه که منو شما درک نمیکنیم،پس دلیلی نداره بخوایم نفی کنیم افکار و اعمالشونو!بعدم کی گفته هرکی پوشیه میزنه یعنی آرایش کرده؟!!!///////////////اسلام به مرد ها گفته چشماتونو رو نگه دارید و به زن ها گفته خودتونو بپوشونید!هرکس یه وظیفه ای داره/اگه شما حس میکنی با اینی که الان میپوشی کسی رو تحریک نمیکنی و پوششت کامله پس کارت خودتو بکن.ان شاالله خوش بخت و عاقبت بخیر باشی بانو
    چادر واقعا لباس شهرته؟دلم خیلی سوخت
    تند رفتم یکم . شاید لحن تندم باعث برداشت بد بشه
    خیلی ها رو میشناسم پوشیه میزنن خیلی هم خوشم میاد از این کارشون . اتفاقا دوست دارم این کارو . ک حجاب بیشتر باشه . ولی اگه واقعا برای دین داری باشه . ک یکی از بچه ها گفتن
    ولی اضافه اس ! آقا قبول کنید اضافه اس ! خود خدا و ائمه اش مگه نگفتن گردی صورت و دو دست تا مچ ؟
    بعد مگه بند و تبصره و ماده قانونی گذاشتن اونی که لباش قلوه ایه یا گونه داره یا ابروهای پیوندی و چال زنخدون و چمیدونم کوفت و زهرمار و خوشکله و اینا ، حتما باید پوشیه بزنه ؟ اون زیبایی ها رو بپوشونه ؟
    با پوشوندن حدی ک اسلام گفته مشکل حل میشه . اگه در حد اعتدال رعایت کنی - لازم هم نیست چهره رو بپوشونی ! چون ناخود آگاه انقدر ارزشت بالا نشون داده میشه ک کسی نگاه چپ نکنه !
    اونی که با چادر ارایش میکنه و اون زیبایی ها رو ده برابر میکنه دیگه مشکل خودشه ! آرایش نکن ، جهنم گرمای زیر پوشیه رو هم نخر به جونت !
    اونی هم ک به آدم ها ی معتدل و با حجاب نگاه چپ میکنه مرض انحرافش از خودشه !
    من با پوشیه به شدت مخالفم . پوشش من بیرون چادر مشکیه . با علاقه هم انتخابش کردم بدون هیچ اجباری . ولی خودمو محدود نمیکنم . پوشیه زدن به نظر من محدود کردن و مسخره کردن خودمونه .
    اصلا مگه ما حد حجاب نداریم ؟ کجا گفته باید گردی صورت رو بپوشونیم ؟ هیچ جا ! من نمیتونم همچین چیزی رو قبول کنم !
    آدم اگه عین ادم روسریشو سر کنه و لباس درست حسابی بپوشه و خودشو تو معرض نمایش نذاره ، چادر هم واجب نیست سر کردنش !
    ولی چادر بهتره ! بهــــــــــــــتر !
    من از کسایی که پوشیه میزنن نمیتونم قبول کنم واقعا قصدشون ..
    استغفر.. ولی اصلن شما قضاوت کنید . تو همچین جامعه ای که چادری ها مسخره میشن ، افرادی ک پوشیه میزنن عرصه رو به چادری ها سخت تر میکنن !
    می پرسین چرا ؟ خیلی ها اعتقاد دارن ک اینا زیر چادر هزار غلطی میکنن ! (ما چادری ها رو میگنا !)
    بعد شما فکر کنید پوشیه زدن دیگه ...
    افراط خیلی چیز بدیه !
    پوشیه مال اعرابه که لباس رسمیشونه .
    از نظر من برای یک خانوم پارسی پوشیه چیز بی اندازه مسخره ایه .
    تو جامعه ی امروز زدن پوشیه هزار برابر بد تر از تیپ متال زدن و بیرون رفتنه ! چون تیپ آدم بیشتر داد میزنه این جوری !
    بله !
    حالا این نظر منه ها . توهین شده ببخشید :(
    سلام/نظر شخصیم اینه که دخترا و بانوان زیبا روی وظیفه شونه پوشیه بزنن اونایی که واقعا اهل مراعات کردن هستن،واقعت چهره ی بعضیا چنان جذابیتی داره که نظر من رو که مونث هستم جلب میکنه///به نظرم بین پوشیه و نقاب تفاوت فاحش هست،در پوشیه هیچ جلب توجهی صورت نمیگیره اگدم دیگران توجه کنن عملا چیزی معلوم نیست که بخواد مورد توجه باشه و مذموم ولی نقاب چون چشم ها و ابرو ها اغلب بیرون هست به نظرم بیشتر از نزدنش جلب توجه میکنه!!!!/در کل ما میپسندیم پوشیه رو گرچه خودمون هنوز به اون درجه از ایمان نرسیدیم واسه استفاده و به نظرم کسی تو این دوره و زمونه از پوشیه استفاده کنه جهاد کرده!
    من خوشم میاد از پوشیه.
    کلا از هر نوع پوششی که باعث بشه
    وقتی بیرون میرم از خونه کسی نگاهم نکنه خوشم میاد.
    مثلا همین عکسی که شما گذاشتید به نظرم به جای حجاب، بیشتر زیبایی زن رو نمایان می کنه و  کلا هدف گم میشه این وسط!
    سلام

    چه جالب... همین امروز به یه نفر می گفتم حسرت می خورم که چرا پوشیه رو برای حجابم انتخاب نکردم!
    البته نه به اون شکل که بجای پوشش، طوری پوشیه بزنی، که چشم ها بیشتر جلب توجه کنه!

    به شخص دهن بین نیستم 
    ولی درمورد پوشیه خیلی دوست دارم بزنم ولی منتها تو جامعه اینطور برداشت میشه که میخوای دینداریتو به رخ بکشی!
  • دوشیزه فلانی
  • حالا اینو گفتم اون دوستی که این سوال رو پرسیده ناراحت نشه!
    منظورم همه ی کسایی که پوشیه ممکنه بزنن نبود! :)
    دوشیزه فلانی گل گفتید...احسنت
  • دوشیزه فلانی
  • آخه پوشیه می زنن اما...!
    اونقد چشمارو آرایش می کنن که...! :| اصن هدف پوشیه ضایع میشه.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی