حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

حکیم یرشده!

يكشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۰:۳۰ ب.ظ

هر موقع دلم تنگ میشه

و از دنیا و آدما خسته میشم

پیامکی با استادم هماهنگ میکنم

که جایی ببینمش و با هم صحبت کنیم

یا هم که نه! ساعتها باهام حرف میزنه و حرف


آخرین بار میگفت:

ما فکر میکنیم منابع خوبی و مهربونی محدود و کمن!

واسه همینه مردم از خوبی کردن پرهیز میکنن 

و بخیل از خوبی و مهربانی هستن

در حالی که دقیقا برعکسه

خوبی پایان ناپذیره 

و در حال رشد

هر چقدر خوبی کنی

بیشتر و بیشتر مهیا میشه

مثه زکات که دادن و کندن مقداری از مال و دادنش برای خداس

اما نه تنها از اموالت کم نمیکنه بلکه خدا با پرداخت زکات برکتی به اموالت میده

که چندین و چند برابر اون مقداری که پرداختی رو در کمتر از سال در میاری

اصل خود کلمه زکات به معنای رشد و نموّه!

مثه درخت انگوری که تو فصل زمستون 

بیشتر شاخ و برگهاشو میزنن

به قدری که آدم فکر میکنه

واسه امسال نمیشه امیدی به میوه اون داشت

اما همون درخت در بهار به قدری شاخ و برگهاشو پهن میکنه

و به قدری خوشه های انگور ازش آویزون میشه 

که همه رو متعجب میکنه!


یکی هرچی داشت و به طوفان سپرد

یکی آبروشو سر هیچ برد


یکی با هوس هرچی بودو شکست

یکی هم نشست و فقط غصه خورد


دروغ شد واسشون مثل حرف راست

نمی دونن این جاده بی انتهاست


دیگه یادشون رفته کی هستن و

نمی دونن این اشتباه از کجاست


از ماست که بر ماست ، گم شدیم و پیداست

این نفرت و اندوه از سردی دلهاست


از ماست که بر ماست این عشقها بی معناست

اگه تلخی مجنون شیرینی لیلاست


از ماست که بر ماست

از ماست که بر ماست


یکی با یه احساس دیوونه رفت

یکی هم مسیرش رو وارونه رفت


عجب حسرتی شد برای همه

چه روزای خوبی از این خونه رفت


نشستیم و گفتیم خواست خداست

ولی این بهانست حقیقت کجاست


تاکی خود فریبی که تقدیر بود

حقیقت همینه که تقصیر ماست


حقیقت همینه که تقصیر ماست


پ.ن:

برای مخاطبان خاص خاله زنک

و ناشناس و رهگذر و سه نقطه


+ باز بگین چرا از ناشناسا خوشت نمیاد؟!

:(

  • ۹۳/۰۲/۲۸
  • حاجی ره

نظرات  (۲۲)

نمیدونم دقیقا اینو کی گفته ولی قشنگه
محبت تنها چیزی ست که بینهایت رو پر و لبریزش میکند 
پاسخ:
استاد عزیزم
دکترای شیعه شناسی
ترک
کاش ما هم ی استاد داشتیم ک هر وقت دلمون پر میشد و میگرفت باهاش حرف میزدیم و آروم میشدیم
lمومنم کردی به عشق و جا زدی تکلیف چیست؟؟؟
ادوست داشتن ابراز عشق و محبت مثل تمام چیزهای دیگه یاد گرفتنی هستند و ما باید یاد بگیریم وقتی میریم یه هنرمند موفق می شیم یهویی نشدیم که هنرند وقت گذاشتیم و براش سرمایه کردیم
محبت کردن و عشق رو هم باید یاد بگیریم
برای اینکه دیگرانو دوست داشته باشی اول باید خودت رو دوست داشته باشی
آغوش عشق همیشه بازه فقط کافیه تو هم دستاتو بروش باز کنی

به به ! عالی بود! هرچی لایک بدی کمه به حرفای استادتون :)



حاجی من با این قسمت از این آهنگ مشکل اساسی دارم:
"

نشستیم و گفتیم خواست خداست

ولی این بهانست حقیقت کجاست


تاکی خود فریبی که تقدیر بود

حقیقت همینه که تقصیر ماست


"

بنظرتون درسته؟؟
سر این خیلی جنجال داشتم من قبلاً!حتی کار به بحث و جدل و دعوا و ... هم کشیده! :)) :))

اصن لااااااااااااااااایک داره.

نشستیم و گفتیم خواست خداست

ولی این بهانست حقیقت کجاست


تاکی خود فریبی که تقدیر بود

حقیقت همینه که تقصیر ماست


حرفای استادت قشنگ بود
اما
به من چه
من گمنامم خب

لایکـ

من؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

حاچ عاخااااااااااااااااااااااااا گوشی رویاهاتو بلا خره گرفتی یا نه؟؟؟خخخخخخخخخ زنه رویاهاتو که نمی تونی بگیری حداخل این یکییییییییییییییییی رو بگیرررررررررررررررررررررری.
این الان پستی بود که بهش احتیاج داشتم!:)
الان شمام جزو اونایی شدین ک خیلی راحت قضاوت میکنن... خ وقته وبتونو دنبال میکنم و همچنین چیک اینجینر رو... البته ی سری برا راهنمایی براشون ی نظر خصوصی گذاشتم ولی ب غیر اون ن...من نمیدونم ی سری بوق چیا گفتن ک این خانوم گل ناراحت شده ولی انقده ازشون خوشم اومد ب خاطر این حرفشون ک گف شاید یکی نخواس کامنت بده و من این حقو بش میدم...حالا ب نظر شما با این حرف نمیشه حق داد ب بعضیا ک ناشناس باشن؟؟؟ ناشناس از لحاظ نگفتن اسم و گرنه کسی ک شعور داشته باش میدونه ک اگرم ناشناسه باید شخصیت و شعورش سرجاش باشه... ببخشید اگ حرفام بد بود بگید
خوبه همچین آدمی باشه تو دنیامون..
من یکی به شدت نیاز دارم..
یکی که بعضی وقتا ..
نه خیلی وقتا ..
با حرفات یه ذره امید تو دلت بکاره ...
که بفهمی هنوز زندگی هست ..
زیبایی هست

سلام/یه بار که خیلی حالم بد بود یکی از دوستای خیلی خوبم همین حرفای استادتون بهم زد،من میگفتم نمیتونم محبت کنم ولی ایشون میگفتن محبت کردن مثل چشمه میمونه وقتی جوشید دیگه میجوشه و نمیشه جلوش رو گرفت............//من به خودشم گفتم که اینجا دنیای مجازیه که آدماش هم باید مجازی باشن برامون،اینجا برای من و اویی که این آدما وارد دنیای حقیقی مون میشن مناسب نیست چون همه رو با دیدی میبینیم که خودمونم هستیم/اینجا مجاز آباده و گریزی از این ناشناس های بچه صفته که واسه سرگرمی به اینجا اومدن....ناراحتی واسه اینجا نیست چون ارزشش رو نداره/////اینجا رو باید جدا کرد از دنیای حقیقی،احساسش رو باید جدا کرد،باید دل بست به دوستای خوبش و گذر کرد از اونایی که اینجا رو به بازی گرفتن/////حقا و انصافا خودم دوستایی رو اینجا پیدا کردم که شدن جزوی از وجودم ولی کلا مجاز آباد مثل این دنیا سرای گذر هست طبق همون حدیثی که الدنیا دار المجاز و الاخرت دار القرار/امیدوارم برگرده
خیلی ناراحت کننده بود پست خانم چیک اینجینیر.
چندروزی بود که میخوندمش.
متاسفانه از این جونورای یه سرو دوگوش بیشتر از اینم انتظار نمیره.
هنوز یاد نگرفتیم که وب هر کسی ملک شخصیش محسوب میشه و وقتی میخوایم واردش بشیم باید یالله بگیم و حرمت صاحب خونه رو نگه داریم.
واقعا ناراحت شدم. متاسفانه چندتا از دوستان منم مجبور شدن این چندروزه وبشونو حذف کنن و از نت برن فقط به خاطر افکار بیمارگونه ی یه عده ناشناس!!!
ایشالله هرجایی که هستند موفق باشند.

دروغ چرا ..من تا حالا نداشتم از این مخاطبای ناشناس....
نمی دونم چرا رفت....نمی فهمم اصلا چرا ناراحت شده....
ولی می دونم بر می گرده...
دوباره....ای شالا..
حاجی خدا استادتو برات حفظ کنه...بودن یه همچین کسی کنار آدم یه نعمت بزرگه....بعد بوقی بهت حسودیم شد...گفتم که بعدا یقمو نگیری...:)
حرفتون درسته ولی بعضی وقتا میشه "خوبی چو از حد بگذرد..." 
حداقل تجربه من اینطوری بوده!
ولی درکل قبول دارم.
 تقصیر ماست...
همینه دیگه !
  • پیمان/پیمانه!
  • بی خیال حاجی.. از این اتفاقها زیاد می افته تو این دنیای مجازی.. منم چند بار وب زدم و هر بار بعد دوسال جابجا شدم.. دیدم فایده نداره آخرش ولش کردم به امان خدا نوشتن رو.. اینجوری آرامش بیشتری دارم انگار.. 
    ایشالله خدا خودش این مخاطبهای خاص خاله زنک و.... رو هدایت کنه .
    خب متاسفانه خیلیامون نمیفهمیم که خوبی کردن ده برابرش به خودمون برمیکرده


    :l

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی