حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

م م 799: اعمال هذه المناسبه المبارکه!

شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۴۳ ب.ظ

روز هفدهم؛ 

ولادت باسعادت و با برکت خاتم الأنبیاء حضرت محمّد بن عبدالله صلّی الله علیه و آله و سلّم می باشد 

و معروف آن است که ولادت با سعادتش در مکّه معظّمه و در خانه ی خود آن حضرت واقع شده 

در روز جمعه در وقت طلوع فجر در عام الفیل در ایام سلطنت انوشیروان عادل.

همچنین در این روز شریف در سال 83 ه.ق ولادت با برکت حضرت امام جعفر صادق علیه السّلام واقع شده است 

و باعث مزید فضل و شرافت این روز گردیده است! (مفاتیح الجنان . فصل نهم . در اعمال ماه ربیع الأّوّل ) .


اعمال مهمّه در این روز:

1- غسل:

به نیت غسل مستحبی 17 ربیع الاول!

2- روزه: 

از برای آن فضیلت بسیار است 

و روایت شده هر که این روز را روزه بدارد ثواب روزه ی یک سال را خدا برای او می نویسد 

و این روز یکی از آن چهار روز است که در تمام سال به فضیلت روزه ممتاز است.

3- زیارت: 

زیارت حضرت رسول صلّی الله علیه و آله و سلّم و همچنین زیارت امام امیرالمؤمنین علیه السّلام.

در روایتى از آن حضرت آمده است: 

هر کس بعد از وفات من، قبرم را زیارت کند مانند کسى است که به هنگام حیاتم به سوى من هجرت کرده باشد، 

اگر نمى توانید مرا از نزدیک زیارت کنید، از همان راه دور به سوى من سلام بفرستید (که به من مى رسد)

صلی الله علیک یا رسول الله!

4- نماز: 

دو رکعت نماز که در هر رکعتی یک مرتبه حمد و ده مرتبه سوره قدر و ده مرتبه سوره اخلاص است، بگزارد 

و پس از نماز در محلّ نماز بنشیند و دعائی که روایت شده است بخواند : اَللَّهُمَّ اَنتَ حَی لاَ تَمُوتُ ...

5- تصدّق و خیرات: 

مسلمانان این روز را تعظیم بدارند 

و تصدّق و خیرات نمایند 

و  مؤمنین را مسرور کنند 

و به زیارت مشاهد مشرّفه بروند. 

(مفاتیح الجنان . فصل نهم . در اعمال ماه ربیع الأّوّل ) .

6- عید گرفتن: 

به آنچه موافق حقیقت عید است (عمل کند) 

یعنی به آنچه که در شرع وارد گشته نه آنچه خلاف مقرّرات شرع باشد!

  • ۹۲/۱۰/۲۸
  • حاجی ره

نظرات  (۸)

عیدتون مبارک
ان شالله همیشه شاد باشید
کامنتای این پست کم بود
قصدمون بیشتر شدنش بود

پاسخ:
پاسخ:

عید شما هم مبارک!
همچنین!
عجب نیت خیری!!!
:)))
  • عروس کوشولو
  • ای خدا کاش الان یه چی دیگه میخواسم ‏!‏ تشکر بابت این جواب که باعث سوخیده شدن مماخ عملی همسری شد : قلب . میدونم چه موجوداتی هستید شما مردا‏=‏‏)‏ . مگه باید باباتون یا خودتون قصاب باشه ؟ :‏|‏ همسایه اخوند ما هر شب و ظهر انواع اقسام کبابارو می خورن ‏!‏ شما استثنا هستید البته ‏!‏ خدا از دهنتون بشنوه ‏!‏ شبتون خوش :‏)‏

    پاسخ:
    پاسخ:

    :)))
    قلب یه مردو شکستم!!!
    من امشب چطوری میتونم بخوابم؟!
    :)))
    همسایه تون هم یا خودش قصابه یا باباش!
    والا...
    خوب و خوش و خرم باشین با حضرت آقا!
    انصاف هم گاهی اوقات بدک نیس!
    این بنده خدا هیچی نمیگه نشونه دل پاکشه!
    والا...
  • عروس کوشولو
  • :/کم محلی ‏!‏ تجربه داشتم تو جمع دادو بیداد کنم از علاقه م بش بگما نذارید بگماتفاقا ما که میایم اینجا دوتایی انقد که میخندیم روحمون شاد میشه فقط وسطش همسری هی پستایی که مبنی به زیاد گذاشتن کامنتا بود یاداوری میکنه تو ذوقمون میخوره. کمپوت واسش خوب نیس ‏!‏ حاجی ی سیخ گوشت کباب کنید بخورید بدنتون ضعیف شده ‏!‏ توصیه خواهرانه ‏!‏ عیدتونم مبارک .ما بریم حساب شوهرو برسیم امری نیست؟

    پاسخ:
    پاسخ:

    حوبه یه کاربرد مفید واسمون پیدا شد!
    :)))
    شما مخاطب وی آی پی هستین!
    هر چقدر خواستین میتونین کامنت بزارین!
    ایشونم دارن شمارو اذیت میکنن!
    من این مردارو میشناسم!
    والا...

    + خودم قصابم یا بابام؟!
    ما اگه تو خونه گوشت داشتیم که طلبه نمیشدیم!!!
    :)))

    ++ خدا بهتون توان مضاعف بده! در امر خطیر تربیت شوهر!!!
    :)
  • عروس کوشولو
  • :/ ادم باید تو دادن عیدی تعجیل کنه ‏!‏ حاجی همسرک میگه من زیاد مزاحم اوقات شریف میشم گف انقد وقتتون نگیرم دیگه ذوقم کور شد بهم برخورد کامنت کم میدم :‏(‏ ما بریم ببخشید :‏(‏‏(‏

    پاسخ:
    پاسخ:

    اینقدر بهش کم محلی کردین داره اینجوری میگه!!!
    حق هم داره!
    برین واسش یه کمپوت گیلاس وا کنین!
    والا...
  • عروس کوشولو
  • با کمپوتای خودم عیدی میخواید بدید؟

    پاسخ:
    پاسخ:

    نخیر!
    میخوام عیدیتونو گرو نگه دارم!
    هر موقع کمپوتا رسید میفرستمش!
    والا...
    سلام من اومدمممممممممم

    خدا خیرتون بده کارمونو راحت کردین الان میخواستم برم مفاتیح بردارم ببینم فردا چیه اعمالش
    ممنون حاجی
    راستی بهترین؟

    پاسخ:
    پاسخ:

    سلام
    آری!
    مفاتیح رو از دست ندین باز!
  • عروس کوشولو
  • حاجی خب عیدی بدید بهمون:‏)‏

    پاسخ:
    پاسخ:

    صب کنین کمپوتا برسه دستم!
    چشم!

    ممنونم
    یه نفر وبلاگه شما رو بهم معرفی کرد و من از آشنایی با شما خوشبختم...

    پاسخ:
    پاسخ:

    مدتها پیش من وبتونو دیده بودم!
    نمیدونم واستون کامنت هم گذاشتم یا نه!
    ما نیز خوشحالیم!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی