حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

م م 729: خال من الخلل! (خالی از خلل)

سه شنبه, ۳ دی ۱۳۹۲، ۰۷:۵۴ ب.ظ

امروز سر کلاس این شعرو تو سررسیدم دیدم

خیلی خوشم اومد

یاد مجم افتادم!


در این زمانه رفیقی که خالی از خلل است

صراحی می ناب و سفینه غزل است


پ.ن:

طبق ذوقتون معنی کنین پلیز!

بی تقلب!

  • ۹۲/۱۰/۰۳
  • حاجی ره

نظرات  (۱۷)

انقدر تایید نکنید که مردم ذوقشون خشک شه :|

پاسخ:
پاسخ:

حالا چرا میزنی؟!
والا...
دوستانی دارم بهتر از آب روان
اگر رفیقِ شفیقِ درست پیمانِ این چنینی دارید
شکر خدا واجبه !


پاسخ:
پاسخ:

شکر خدا در همه حال واجبه!
معنا نفرمودید!
یه اتفاق جالب افتاد حج عاقا :دی
دیروز با گوشی اومدم این پستتون و خوندم ولی نظر نذاشتم
امروز سر کلاس داشتیم کلیله و دمنه میخوندیم(بابِ بوزنه و باخه)
رسیدیم به به جمله => جفتِ من بیمار است و لابد از خللی خالی نباشد...
معلممون اومد یه مثال هم بزنه این بیت و خوند گفت برداشتتون بگید که با توجه به اون ، جمله قبلی رو هم معنی کنیم !! :دی

خیلی جالب بود نه؟ :))

پاسخ:
پاسخ:

چه اتفاق و تصادف جالبی!!!
ناخواسته تقلب رسید بهتون!
:)))
  • رهگذر نسیم
  • ساقی بیا و جام می مشک بو بیار،این دم که باد صبح به عنبر فشانی است، می هست و اعتدال هوا هست و سبزه هست،چیزی که نیست صحبت یاران جانی است، یاری به دست آور موافق تو وحشیا( اشتباه نشه منظورش وحشی بافقیه که همون خود شاعر باشه) کان یار باقی است و خود این جمله فانی است...........
    هی روزگار.........

    پاسخ:
    پاسخ:

    هی روزگار!!!
  • امیرحسین
  • یعنی زبان عربیم درد گرفت انقد عربی فک زدم !

    حاجی یه مقدار تفاخر و فضل فروشی بود در قلم بنده ، به همین خاطر به بقیه نشونش ندادی هم ندادی !
    به قول حافظ(خطاب به بنده) :
    "بر بساط نکته دانان خودفروشی شرط نیست !
    یا سخن دانسته گوی ای مرد عاقل یا خموش!"

    پاسخ:
    پاسخ:

    این صداقتت منو کشته!!!
    مرد عاقل!
    :)))
    حاجی نیازی نیست شما چیزی بگی.وقتی خواهرمو دیدی بگین چند تا کتاب قرار بوده بگیرین ازشون.اونم خودش میدونه و کتابها رو میده بهتون.
    فقط دعا یادتون نره تو حرم حضرت معصومه(س)

    پاسخ:
    پاسخ:

    به روی چشم!
    التماس دعای متقابل!

    + بنده دارم کارت خروج از نتم رو میزنم!
    یاحق
  • دوشیزه فلانی
  • اشتباه نکنم میخاید تفسیر دوستان رو تو یه پست جداگونه بذارین نه؟
    اگه نه که کامنتای منو حاجی خورده!!!
    خیالت راحت!
    اونقد درس دارم که نمونم اینجا!
    شما پرده نشینی رو بذار کنار!


    پاسخ:
    پاسخ:

    خوب آمار مارو دارین !!!
    درسهایتان افزون باد!
    والا...
    هیچی من گفتم واسه دوستمه.شاید داداشش بیاد ببره.

    خدایا ببخش به خواهرم دروغ گفتم.

    نه که نرم حرمش میرفتم ها اما حال دلم خوب نبود.اصلا باهاش حرف نمیزدم.گریه میکردم اما حرف نمیزدم.
    من فک میکنم هر چی ازش میخوام برعکس میشه.از 5سال پیش تا حالا.

    پاسخ:
    پاسخ:
    این که کاری نداره!
    به حضرت بفرمایین
    آقا من شمارو به چشم یه دستگاه آرزو برآورده کنی میبینم
    پس هرچی خواستمو برآورده کن!
    حرفم نباشه!!!
    آقا نمیخوام اون چیزایی رو که واسم خیر و صلاح میدونیدرو بهم بدید
    یا واسه خیر و صلاحی که دارین میبینینحاجتامو ندین یا برعکس بدین
    دقیقا همینایی که بهتون میگمو یه آمین بگین برآورده بشه
    بره رد کارش
    حالا به خاطرش دنیا یا آخرتمون رو هم از دس دادیم عیبی نداره!
    بعد شروع کنین خواسته های دلتونو بگین...
    اگه میخوای منو بکشی بگو تا اون اسم طولانی رو بهش بگم.حاج آقا آخوند روحانی و الخ!
    ولی ما کلا خانوادگی مثبت اندیش هستیم.خواهرم فقط گفت جریان چیه ولی امان از اون خواهر کوچیکه

    ی مدت با امام رضا قهر بودم.اما نمیدونم این سری چرا اینقدر مشتاقم که برم حرمش.

    پاسخ:
    پاسخ:

    حالا اگه از من پرسید چی بگم؟!
    هماهنگ کن که حرفمون دو تا نشه!!!

    + علامه طباطبایی میفرمودن:
    همه امامان امام ریوف هستن
    اما این که فقط به امام رضا میگن امام ریوف
    به خاطر اینکه که رافت و مهربونی ایشون کاملا مشهود و محسوسه
    و از در و دیوار حرمش هم میشه مهربونی امامو حس کرد.
  • ๑دختر زمستونی๑
  • حاجی من همون مصرع اولو فقط می فهمم ... !!
    صراحی چیه ؟
    سفینه دیگه منظورش چیه ...
    ...
    گفتی تقلبم نکنین ... ای بابا ..
    عاقا من تجدیدی ...
    خودتون معنا و مفهوم مصرع دومو بگین ...

    پاسخ:
    پاسخ:

    خب شما همون مصرع اولو معنا بفرمایین
    منم در انتها همه رو مفیوض میکنم از افاضاتم!
    حاجی فردا تونستی حتما برو بگیر.امروز یادش رفته.واسه همین میگم هماهنگ باش.
    خدا بخواد من فردا باید برم مشهد دیگه نمیتونم باهاتون هماهنگ شم
    بتونم برم حرم حتما براتون دعا میکنم.

    پاسخ:
    پاسخ:

    چشم ان شا الله!
    به سلامتی!
    حتما برین حرم
    و حتما واسه مون دعا بفرمایین!
    خیلی لطف کردین.
    رفیق خالی از خلل.
    منم میخوام.

    پاسخ:
    پاسخ:

    باید رفیق بی خلل بود واسه دیگران
    نه اینکه گشت دنبالش واسه خود!
    حاجی ره
  • خانم مهندس(گاه نوشت)
  • از اون موقعی که آپ کردی تاالان سعی کردم وبتو بازکنم:-\
    تازه الان بازشد!
    از اون روزی که بلاگفاباز خراب شد.بعضی وبلاگا رو بازنمیکنه.واسه شمااینجوری نشده,که بعضی وبلاگا رو بازنکنه؟!:-\

    +راجع به شعرت:
    ماکه رشته مون ریاضی بوده توفاز ادبیات نبودیم!
    عذرموجه
    ا

    پاسخ:
    پاسخ:

    واسه ما هم هویجور بود!
    دیگه ساعت یک و اینا درست شد!

    در حد توانتان خواستیم
    و به حسب ذوق شخصی
    و اطلاعات عمومی !
    ینی معنی شعر جای تفسیر رو میتونه پر کنه؟؟!!
    (مدیونید اگه فکر کنید دارم میپیچونم)

    پاسخ:
    پاسخ:

    اشکال نداره
    شما تفسیر کن!
  • دوشیزه فلانی
  • من شمارو به یه بازی دعوت می کنم:

    آهنگ وبم 1 ایهام ظریف داره!

    پیداش کنین!

    پاسخ:
    پاسخ:

    جایزه شو هم بگین
    که ببینم میصرفه یا نه!
    والا...
  • گفت و گوی خالی
  • خیالات: باس یاد من می افتادی
    این همه علامت داره توش

    پاسخ:
    پاسخ:

    معنا بفرمایین!
  • دوشیزه فلانی
  • حاجی من هنوز حافظ نگذروندمااا!
    اگه اشتباه بود ببخشین دیگه!

    گفتی بر حسب ذوق گفتم.

    پاسخ:
    پاسخ:

    خیلیم عالی!
    اگه معنا و تعبیر کلاسیکشو میخواستم که خودم سرچ میزدم پیدا میکردم
    خواسم حال و هوا و ذوق دوستانو ببینم و حال کنم!
    یادگاری میشه!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی