حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

م م 250: ترجم کما علمت!

دوشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۶:۲۲ ق.ظ

در کامنتی فرموده اند که:

میشه جاهای عربیشو معنی کنی لدفن؟ 


از خون دل نوشتم، نزدیکِ دوست نامه

اِنی رایت دَهرا من هِجرکَ القیامه

(از هجر تو  روزگاری، قیامت رو به چشمم دیدم)


دارم من از فَراقش، در دیده صد علامت

لَیسَت دُموع عینی هذا لَنا العلامه

(اینا اشک چشمای من نیستن، اینا واسه ما علامتن)


عاشق شو ارنه روزی کار جهان سرآید

ناخوانده درس(نقش) مقصود، از کارگاه هستی



هر چند کَزمودم از وی نبود سودم

من جَرب المُجرب حلت به الندامه

(کسی که تجربه شده را دوباره تجربه کند به پشیمانی گرفتار شود)


گفتم ملامت آید گر گردِ دوست گَردم

وَ الله ما راینا حُبا بِلا مَلامه

(عجب حرف خوبیه!!!: حاشیه مترجم)

(بخدا عشقی بدون ملامت و پپشیمانی ندیدم)


عاشق شو ارنه روزی کار جهان سرآید

ناخوانده درس(نقش) مقصود، از کارگاه هستی



پرسیدم از طبیبی احوالِ دوست گفتا

فی بُعدها عذاب فی قُربها السَلامه

(در وصال معشوق سلامتی است و در فراقش عذاب و درد)


حافظ چو طالب آمد جامی به جان شیرین

حتی یَذوق مِنه کاسا من الکَرامه

(تا کاسه ای از کرامت و بزرگواری او  را بچشد) 

(مترجم: مطمئن نیستم درست ترجمه کرده باشم این مصرعو)

عاشق شو ارنه روزی کار جهان سرآید

ناخوانده درس(نقش) مقصود، از کارگاه هستی



گر اوفتد به دستم آن میوه رسیده

بازآ که توبه کردیم، از گفته و شنیده

روزی کرشمه‌ای کن ای یار برگزیده

یاران چه چاره سازم با این دلِ رمیده

شمشادِ خوش خَرامش در نازُ پروریده

چون قطره‌های شبنم بر برگِ گل چکیده

وان رفتنِ خوشش بین وان گامِ آرمیده

صد ماه روز ِ رشکش جَیب قُصب دریده

دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده


پ.ن:

نامجو خونده اینو؟! عایا؟!

پ.ن2: 

نوشته های گرمز ترجمه بنده است!

پ.ن 3:

شماره حسابم رو بهتون ایمیل میکنم!

والا...

  • ۹۲/۰۴/۱۷
  • حاجی ره

نظرات  (۹)

  • ░▒▓█טּـگآر یـﮧ בפֿـتــَر لـ ـوسـ▓█▒░
  • من عاشق اهنگای نامجو هستمممممممممممم

    پاسخ:
    پاسخ:

    اون مرتیکه معتادو میگی؟!
    بیت اولشو هم می نوشتی :

    با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی
    تا بی‌خبر بمیرد در درد خودپرستی
    عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید
    ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی

    پاسخ:
    پاسخ:

    نگهش میدارم تا موقعش!
    خاسدم بدم گفدی چه دخدرایی پیدا میشن والا! :(

    پاسخ:
    پاسخ:

    چی؟
    خرما و حلوا؟!

    ناراحتی کیلیده پسدمو بده!

    پاسخ:
    پاسخ:

    هر وقت حق الترجمه شو پرداختی
    مال توئه!
    (با سانسور!)
    پسده مربوط به خودمه دوس دارم جینگ جینگ کنم توش!
    والاع!

    پاسخ:
    پاسخ:

    بر دیوانه حرجی نیست!!!
    جینگ!

    پاسخ:
    پاسخ:

    روانی!
    عجولم!

    پاسخ:
    پاسخ:

    همون!
    عاره نامجو خونده!میسی!اینو ندیده بودم!

    پاسخ:
    پاسخ:

    ممنون!
    از بس هولی!
    والا...
    :)))))

    پاسخ:
    پاسخ:

    :)))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی