حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

المقدماتیه

سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۰۶:۴۴ ب.ظ
تو حرم نشسته بودم
به حضرت عمو که هم زمان با ما مشهد بودن زنگیدم:
کجایی؟!
گفت:
صحن جامع, کنار باب الجواد, پای روضه نشستم...

رفتم پیشش واسه مشورت در مورد ازدواجم
تو صحبتاش گفت:
من که از اساس با ازدواج تو مخالفم ولی ...
حرفاش که تموم شد با خنده گفتم:
حالا چرا مخالفی؟!
گفت: برای این که صد بار گفتم و بازم میگم
"عآدم باید با طایفه خودش وصلت کنه"
میگم: تو طایفه ما اصن دختر مونده که اینو میگی؟!
میگه: بله که مونده!
میگم: اسم ببر ببینم!
میگه: دختر داییت!
میگم: اولا که من برا دو تاشون رفتم هر دو تاشون جوابشون منفی بود و ...
میپره تو حرفم که: فقط یه نفره!!!
میگم: اون قدیما که من رفتم دو تاشون مجرد بودن
میگه: الان یکیه!
میگم: اینش مهم نیس, دارم میگم دو تاشون جواب منفی دادن
با تندی میگه: الان باید ببینی چی میگن!
میگم: یکیشون که کلا شوهر آخوند نمیخواس , اون هیچی
اون یکی هم شوهر پولدار میخواس...
میگه: الان حرفش عوض شده!
میگم: من دیگه خواستگاری کسی که همچون حرفی زده و جواب رد داده نمیرم!
میگه: لجباز نباش!
میگم: من اصن چنین دختری رو قبول ندارم...
میگه: عوض شده!
میگم: من عوض نشدم...

  • ۹۳/۰۵/۲۸
  • حاجی ره

نظرات  (۴۷)

  • مهندس بهشت
  • خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ اون انقد منتظر مونده یه شوهر پولدار بیاد بگیرتش نیمده گفته ترشی میندازم بذا به همین پسرعمه برم دی.....
    مننمیدونم این جور دخترا عقلشون کوجا بوده آخه....
    موافقم!
    آیکون یک عدد حاجاغای کله شق.. :دی
    واقعی بود...هم شهریمِ...

    بچه ها من به این نتیجه رسیدم که چه اونایی که با ازدواج فامیلی مخالفند  و چه اونایی که موافقند هر دو حق دارند چون  هر دودلایلشون بر باورهای خود و مبنی بر اخلاق وخصوصیات فامیلاشونه یعنی وقتی من موافق ازدواج فامیلیم علتش اینه که به فامیل خودم نگا میکنم  میبینم میتونم اعتماد کنم در کنارشون احساس امنیت و خوشبختی بکنم خب یکی هم هست که راجب فامیلش این نظرو نداره فقط چیزی که هست از بس دروغ و حیله و ریا تو جامعه ما زیاد شد ه ادمای محافظه کاری که زیاد اهل ریسک کردن هم نیستند  بیشترترجیح میدند طرف ازدواجشون اشنا و یا فامیل مورد تاییدشون باشه تا غریبه ایی که هیچ شناخت درستی ازشون ندارند....
    البته همه اینها وقتیه که عشقی در میان نباشه وگرنه هر کی میخواد باشه هر چی میخواد باشه  در یک چشم به هم زدن همه چی موجه میشه:))

    یعنی واقعی بود؟

    یاجوک مورد داشتیم بود؟
    بد کمِ کمشه...فاجعهَ س اصلا...

    البته نا گفته نماند مردِ هم هنوز مهر طلاقش خشک نشده بود رفت زن گرفت...
    رو در رویی زنا با هم مردا با هم دیدنیِ...نچ نچ نچ...
    اون مورد داداشه

    دیگه خیللللللللللللللی


    بد بود خدا قسمت

    گرگ بیابون نکنه
    min

    اینجوری فقط سوختُ ساختنِ...اینکه برای دل فامیلُ بقیه دل خودتُ بذاری کنارُ بر خلاف میلت همچنان به زندگی ادامه بدی اصلا خوب نیس...منکه اینجوری دوس ندارم...

    + ) تازشم اگه یه وقتی مثلا به طلاق بکشه میدونی چقد درد میکشن هر دو طرف...
    شوهرِ بره دوباره زن بگیره یا زنِ بره دوباره شوهر کنه اونوقت همش جلو چشم همند...مراسمی بشه و فامیل جمع باشن همش باید تقیه کنن...هی نفس عمیق بکشن...

    یک مورد بدِ بدِ بد :
    مورد داریم طرف بعد طلاق داداشش رفته زنِ سابق داداششُ گرفته...خب حالا با چه فکر کنین...صحنه  رو به رو شدن دوباره اون دو نفر...اما اینبار به عنوان همسر برادر...
    افتضاحِ...فاجعهَ س...
    من یه مدت فکر میکردم آمار طلاق به خاطر

    اینکه ازدواج فامیلی کم شده رفته بالا

    استدلالم این بود که

    چون تو ازدواج فامیلی  وقتی مشکلی پیش بیاد

    یه بزرگتری ریش سفیدی میاد پادر میونی میکنه

    تا اختلافات حل شه.

    یااینکه  نهایتا دو طرف که به توافق نرسن به

    سریع اسم طلاق رو نمیارن چون پای یه

    فامیل هم وسطه وگاهی

    در اثر گذشت زمان کم کم

    باهم کنار میان واختلاف هم حل میشه

    شما تا چه اندازه با من موافقین؟

    به نظرتون حرفام درسته؟
    اینجوریَ م نیس آفاق...
    دیده شده نمونه هایی که تناقضی با افکار ما نداشتن...اما خب...تقدیر بحثش جداست...

    + ) ازدواج فامیلی اگه خوب از آب در بیاد که خب خوبه...همه قربون صدقه هم میرنُ زندگی گلُ بلبل میشود...ولی اگه مشکلی پیش بیاد این یکی اون یکیُ مقصر میدونه...اون یکی، یکی دیگه رو و الی آخر...بازم نمونه برای مثال زدن هس...
    چه کاریه حاجی؟
    حالا یه استخاره بگیر از اون پیر صاحب دل

    شاید اصن این جوابی باشه به دعاهات!

    حاجی از من میشنوی از فامیل زن نگیر..البته فامیل داریم تا فامیل اما حرف حدیث انقد میشه کلافه میشین...فامیل باید فامیل بمونه....با فامیل وصلت کردن کاری بس اشتباه است..دوشواری زیاد داره...خیلی داره...
    دیگه وقتی حاجی به زبون میاد یعنی باید دست جونبوند...والا...
    خدا همسر شایسته به شما عطا بفرماید ....خودتم شایسته باش براش...ما که خیر ندیدیم...والا:)

    این دلایلی که دوستان برای مخالفت از دواج فامیلی مطرح کردند  به نظر من  درست نیست   با بودن این همه اختلاف سلیقه و این همه تناقض اصلا نباید ازدواج  کرد نه با  فامیل نه با غریبه !  اما اگر تفاهم کامل داشته باشند و مشکل اساسی در بین نباشه ازدواج فامیلی به مراتب بهتر  و این تفاهم با ثبات تر خواهد بود چون همدیگر را کاملا می شناسند  و قرار نیست هر روز با یک برخورد و رفتار تازه  طرفین که اصلا هم معلوم نیست که مورد قبول باشه یا نه روبرو بشوند و موجب ضد حال بشودو.......
    اولن که اگه می خواست همون اول جواب می داد چون کلن توو جواب به خواستگار خانوادگی معمولا رودربایسی و مراعات کردن هست ولی وقتی قاطع گفته، دیگه....!!!
    دومن ازدواج فامیلی زیاد خوب نیست البته فامیل داریم تا فامیلاااا!! خلاصه اینکه تو این طور ازدواج تا ابد خانواده ها گره می خورن و چه بخوای چه نخوای دخالتا زیادتر میشه و کلا مجبوری همیشه اول مراعات بقیه رو بکنین و بعد خودتون.
    عه وا نظر قبلیم کوووو ؟؟...
    دختر و پسر...
    خانواده ها...
    همه نوعش وجود داره...

    + ) کسی که گذشته ای داشته باشهُ بخواد بگه...خودش میگه...اما کسی که بخواد پنهون کنه یک جاسوس خبرُ میرسونهُ زندگیُ بهم میریزه...چیزی که بازم زیاد دیدیم...
    من راحت می گم ازدواج فامیلی توی قوم و خویش ما باعث از هم پاشیدن کل طایفه شده.. توی فامیل کسی احترامت رو حفظ نمی کنه.. و اگر شخص بد از آب دربیاد هیچ جوری نمی تونی از دسش خلاص بشی به خاطر فامیل بودن.
    اشتباه همین جاست! اغلب فکر می کنیم طرف فامیله و می شناسیمش در حالی که آشنایی کامل نداریم باهاش.
    ازدواج فامیلی چیزی جز دردسر نیست..


    زیادِ زیاد موافقم...اگه یه وقت گوشِ شیطان کـر یه مشکلی بینشون پیش بیاد ممکنه رابطه بین دو خانواده شکراب شه...میبینیم اطرافمون...

    + ) مثلا عمویِ اینجانب...که با دختر عمویِ مامانم ازدواج کرد...نشد پیوندشون مادام العمر شه...مشکل داشتن باهمُ طلاق گرفتن...هنوز زندگی مشترکم شروع نکرده بودن...اما خب عمه هام همه چیزُ تقصیر مادرم دونستن...که این فامیلِ تو بودُ بهونه های بنی اسرائیلی...آخرم قهر کردن باهامونُ 6 سال طول کشید اون قهر...تا اینکه بالاخره خودشون آشتی کردن...
    من الان دقیقا بدونم این دردسرش کجاشه؟

    یعنی دختر وپسر باهم نمیسازن

    یا

    خانواده ها ؟

    چی عاملی باعث شده مردم از ازدواج فامیلی زده بشن؟

    وقتی بایه غریبه ازدواج میکنن از کجا میخوان


     از گذشته اش آگاهی کامل داشته باشن؟
    سلام با خویش، سودا با بیگانه!
    ازدواج فامیلی چیزی جز دردسر نیست.. 

    الان کسایی که با ازدواج فامیلی مخالفن دلیلشون برای مخالفت چیه؟میشه توضیح بدین؟لطفا

    دلایلم به شخصِ...
    1. خانوادهَ ی پسر نمیذارن از کنارشون جُم بخوره...میشناسم فامیلامونُ...و چون من راه دور میخوام حداقل از شهرم بیرون باشه پس منتفی شد...
    2. اهالیِ طایفه تکراری شدن...دلم آدمای جدید میخواد...
    3. پسر مورد نظر تو ذهنم، نه تنها در فامیل بلکه در شهرمم پیدا نمیشه...
    4. با شناختی که از طرز تفکر فامیل دارم میدونم یک ساعت هم نمیتونم کنارشون زندگی کنم چه برسه یک عمر...
    5. من علایقی دارم که با سرشت فامیلم جور نیس...و نخواهند پذیرفت...
    مثلا : من دلم میخواد تو عروسیم کسی نرقصه...اما همینکه خودم چند وقته رقصُ کنار گذاشتم کنایه هاشون سر به فلک میکشه...
    من دلم میخواد مهریهَ م 14 سکه باشه اما به محض اینکه تو جمع بیان کنم سریع میگن مگه عیبی روته که میخوای اینقد کم بگی...یا مثلا میگن باز مذهبی بودنشُ رو کرد...
    من دلم میخواد از خیلی چیزا تو زندگیم استفاده نکنم تا زندگیم آرامش داشته باشه اما سریع اَنگ عجیب غریب بودن بهم میچسبونن...

    دلایل محکمی نیس؟...
    حاجی  من یه دادشی دارم لجبازتر از شما بود همینطور مشکل پسند تر  طوری که توی فامیل هیچکس باورش نمیشد که  روزی بتونه  ازدواج کنه ماشالله الان یک پسر پنج ساله ناز داره و یک ازدواج موفق  ...
    البته یک دادش دم بخت دیگه هم دارم که چون شهریوریه هیچ امیدی بهش نیس :))
    در ضمن با عموی شما راجب ازدواج فامیلی به هزار و یک دلیل  موافقم..

    اوخ مینایی قربون دهنه بلوریو طلا گرفتت عزیزم

    بالاخره یکی منو کشف کرد

    من چه ادمه مهربونو فداکارو خوش قلبو گلو ماهو.... هستم:)

    (ایکون الی که چسبیده به آسمون)
    دراینکه تو الگوی منی که شکی نیست المی جون به هر حال آدم باید بزرگتراشو الگو قرار بده.

    حالا المی تو به یه چیز دیگه دقت کردی اگه یه غریبه مثل من بیاد اینجا بیفته بمیره هم هیچ کدوم از مخاطبان این وب جز المی عزیزم ککشون هم نمیگزه!!!!

    بابا ملت سوال پرسیدم گل که لگد نکردم که.جواب میخوام.لطفا جوابمو بدین آخه برام سوال شده
    اوه اوه خاک و سره خرسم کنن
    از الان خوابم گرفتهو چشام میسوزه
    برم بتمرگم سر درسام که تا 11.30 12 بتونم بخوابم وگرنه منو تا صبح بیدار نگه میدارن:دی

    شب همگی خوش:دی

    حاجییی؟؟!!!:|:|:|:|:|:|:|:|

    شیطونه میگه همچین...
    شیطونه دیگه به من چه اصن:|
    ایشک بعدیم رمزی بزاریم توروخدا:|(ایکون الی طلبکار)
  • آرزو بهرامی
  • ان شاءالله که هرچی خیره همون بشه.

    نماز جعفر طیار یادتون نره که بسیار بسیار کارسازه.البته دعای امام صادق و اشک در سجاده ی آخر یادتون نره

    کمتر از 24 ساعت مشخص میشه که اون فرد به دردتون میخوره یانه

    واسه خودم اتفاق افتاده که میگم.

    یا علی

    اوف ساعت 10 شداااا
    حاجی ینی چی شده؟؟!!
    ای بابا 100 بار گفتم قبل کنکورم غیب بشیناا بیا 1 ماه بعد کنکور غیب شده:|

    شاید دارن هنوز مشورت میکنن!!!
    هوم؟؟!!
    شاید....
    اوممم
    چیزی به ذهنم نمیرسه
    یکی نیس بگه خو چرا از صبح تغییری تو وضعیتت ایجاد نکردی
    همش داشتم زبان فارسی میخوندم
    ماشالله چقدم محتوا داره کتابمون:|
    همش داستانه من که انگار دارم مجله میخونم
    از صبح فک کنم 3 دور کردمش
    بجا اینکه این سخت باشه عربیو زبان انگلیسی اسون:|
    مخم اصن سیماش اتصالی پیدا کرده 
    زبونمم هعی لول میشه!!!O_o
    وقتی حرف میزنم مامان باباو الینا غش غش شروع میکنن به خندیدن:|:|:|

    مینا دقت کردم دیدم من هیچ وقت سلام نمیکنم!!

    توجه کردی؟؟!!
    من چه بچه با ادبیم اصن باید منو الگوتون قرار بدین :دی
    سلام منم با المی موافقم عموتون داشته غیر مستقیم رضایت اون طرف مقابل رو به گوش شما میرسونده که شما قشنگ زدی تو برجکشون .

    در ضمن ازدواج فامیلی همه اش بد نیست یه سری خوبی هایی داره یه بدی هایی.

    الان کسایی که با ازدواج فامیلی مخالفن دلیلشون برای مخالفت چیه؟میشه توضیح بدین؟لطفا

    اون کسانی که موافقن دلایلشون چیه؟
    شما 14 نفر چیکار میکنین؟؟!!!
    هوم؟؟!!
    به منم بگین منم همون کارو کنم خب:|

    اومممم واستا فک کنم چیکار کنم؟!!

    خب هیچی به ذهن مبارک نرسید 
    lady دخترمم که از بس بهش ابو دون ندادم مرده خبره سرش ایشک:|
    3 هفته فقط بهش سر نزدما کپشو گذاشته:|
    انجمنام که 2 3 ساله حسش نمیاد برم  اونم منحله
    وبمم که بستم 
    از وقتیم بستم هعی زرتو زرت اتفاق میوفته واسم اه اه:|
    ولی خب من باز نمیکنمش:دی
    وسوسه انگیزه ناجوووور:دی

    اوف دهنم کف کرد یه لیوان ابی چایی ای قهوه ای نسکافه ای چیزی بدین خو به جا اینکه نشستین نیگا درو دیوار میکنین:|
    حاج اقااااا راس میگه خوبرررررررررررو
    تا ساعت 10 من کمینم:|

    اگه آپ نکنین اونقد حرف میزنمو غر میزنم که همه سردرد بگیرن وبتونم بشه چت باکس:|

    گفته باشم:|
    (ایکون الی تهدیدگر)
    آفرین حاجی
    چه معنی داره مرد حرفش دو تا بشه!
    اوف ای بابا حتما میخواستن غیر مستقیم برسونن که دختره شمارو میخواد حالا چرا ناز میکنین خو:|:|

    ایشش من اصن نمیدونم اول سوغاتیمو بدین میخوام برم بعدشم شیرینی ازدواجتونم زودتر بدین تا من خونه هستم:|
    با طایفه خودت وصلت کنی خوبِ...اما من موافق نیستم...
    هر وقت تو جمع بحث ازدواج میشه و میگن ازدواج با غریبه الِ و بلُ از اینجور عیبای الکی، همیشه یه جمله ای میومد تو ذهنم...که برای ازدواج با طایفه های دیگه وصلت کنید...
    تا ترویج دین بشه...

    + ) واقعا هم دوس داشتنیِ...لبخند...وارد یه طایفه ی جدید بشی...کلی چیزای جدید یاد میگیری...کلی چیزای جدید یادشون میدی...
    بنظر من آدم بعد از ۲۳ سالگی دیدگاهش نسبت به زندگی تغییر میکنه.
    اگر دختر دایی تون زیر این سن بودن شاید واقعا تغییر کرده باشن!
    هرچند با ازدواج فامیلی مخالفم در کل...

    ای حاجی!‏ دست رو دلمون نذار که دلم خونه!‏ رفتی پیش نخودکی؟ یاسین خوندی؟ خوب میکنی نمیری چون بعدا مشکل پیش میاد!‏ خدا همه جوونا رو عاقبت بخیر کنه ایضا حاجی و ما رو!‏ برا دل مام دعا کن حاجی
    واااااااااااااای
    که مثل داداش من کله خشکی حاجی!!
    ببخشید اینقد مستقیم گفتم!
    دلم از دادام پره همونطور که دل عموتون از شما>_<
    من با دوره خانوم تا حدودی موافقم اما بستگی داره به چه علت جواب رد داده باشه که منم اگه جای الان شما بودم نمیرفتم!
    حاجی شما یه تصمیم جدی بگیرین دختر شایسته تون هم پیدا میشه! ایشالا
    «میگه: عوض شده!
    میگم: من عوض نشدم...»

    این دیالوگت تو فرق سرم :|
    شبیه این فیلما بود

    +آدما بعد از 18-20 سالگی عوض نمیشن، ببین جریان چی بوده!
    والا...


    خوب کاری می کنی حاجی اگه واسه جواب منفیش دلیل قانع کننده ای داشت حرفی
    ولی ........
  • دوره خـــآنوم
  • ازدواج فامیلی خوب نیس
    ولی بنطرم پسر یکی دوبار سه بار بره خواسگاری دختر مورد نظرش اصلن بد نیس
    ما ادما لحظه به لحظه عوض میشیم شماهم عوض شدید شاید لجباز تر ...
    منکه به شخصه با ازدواج فامیلی مشکل دارم!!! 
    دردسرش زیاده...
    ولی من اگه بودم دوباره نمیرفتم خواستگاری ش ... البته به دلایلی که نظر شخصیمه!
    پاسخ:
    ما دوشواری نداریم
    ولی انصافا دیگه دختری تو فامیلمون نمونده!

    ما هم نظرمون بر همینه...
    منم موافقم وقتی یه بار بیخود بهت جواب رد بدن چرا باید برای بار دوم بره

    پاسخ:
    والا...
    باهاتون موافقم حاجی...
    پاسخ:
    + آدرستون؟!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی