حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

م م 10316: الرویاییه

پنجشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۱۱:۴۱ ب.ظ

خوابها دو دسته ان:

خوابهایی که بهشون میگن اضغاث احلام

همون الکی و مزخرف خودمون!

و یه سری دیگه خوابهایی که بهشون میگن: رویای صادقه

یعنی خوابهایی که برگرفته از واقعیت و حقیقت باشن

به نظر بنده خوابهای دسته دوم یعنی صادقه سه دسته ان:

(البته نمیدونم این دسته بندی از خودمه یا طی مطالعاتم کسب شده)

۱: خوابهایی که خبر از گذشته میدن

گذشته واقعیتی است که اگر تمام زوایای اون پنهان نباشه اکثرش هست!

گاهی اوقات خدا توفیق میده و میشه توی خواب گذشته رو عینا و دقیقا همانگونه که بوده و اتفاق افتاده مشاهده کرد

همچون بزرگانی که واقعه کربلا را در خواب از اول تا اخر یا قسمتیشو دیدن

حالا ممکنه کسی گذشته خودشو ببینه یا مثلا اجدادشو یا حتی گذشته و تاریخ کشورش و ...


۲: خوابهایی که خبر از آینده میدن

این نوع خوابها که معمولا بسیار هم مورد توجه افراد قرار میگیرن

به دو صورت رخ میدن:

صریح یا سمبلیک

خبر از آینده صریح:

خبر از آینده گاه به صراحت و شفافیت در خواب رخ میده

مثلا یادمه یه روز تو حجره با دوستی نشسته بودیم

ایشون روشون به سمت در حجره و حیاط مدرسه بود

بارون هم شروع کرد به اومدن نم نم

یهو خشکش زد

بهش گفتم چی شد؟!

گفت:

همین صحنه رو من دیشب تو خواب دیده بودم

تو اینجا نشسته بودی

بیرون بارون میومد و ...

یعنی دقیقا صحنه ای که قراره در آینده رخ بده رو فرد مشاهده میکنه

که اینجور خوابها نیازی به تعبیر و تفسیر نداره


خبر از آینده سمبلیک:

گاه در خواب حوادث و وقایع آینده به ما نشون داده میشه

اما نه به صراحت بلکه با رمز و راز فراوان

مثلا بنده زمانی که دبیر و معاون فرهنگی یه دبیرستان بودم

از جمله برنامه هام خوندن روزانه یه حدیث کوتاه بود

از روی دفترچه ای که ویژه برنامه های صبحگاه بوث

و همه بچه ها داشتن یه نسخه از اونو

شبی خواب دیدم دفترچه سر صف از دستم افتاد روی زمینی

که یه کم آب هم جمع شده بود

هر چقدر خم شدم که برش دارم نمیتونستم

دستم بهش میرسید اما هر چی چنگ میزدم که برش دارم

نمیشد برش داری...

صبح هرچی به تعبیرش فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم

اون روز سر صف هر چقدر دفترچه رو گشتم که حدیث رو پیدا کنم

نتونستم!

روش ما این بود که یه حدیث رو طی هفته تکرار میکردیم

اما هر چی دفترچه رو ورق میزدم اون حدیث رو

که روزای قبل هم خونده بودم پیدا نمیشد

بچه ها به تکاپو افتادن و دفترچه های خودشو دادن بهم

باز پیدا نشد و ...

خلاصه!

تعبیر خواب دیشب ما معلوم شد

اما چون به صورت سمبلیک این واقعیت رو نشون داده بود

نتونستم پیشاپیش ازش مطلع باشم

و به فکر چاره!

اینجاست که محتاج علم تعبیر خواب و اونایی که تعبیرخواب بلدن

و معروفن به معبر میشیم.

۳: دسته سوم خوابها هم واقعیتهای درونی انسان رو بهش تذکر میدن

حالا این انسان میتونه خودش باشه یا دیگری

خوابایی که انسان در مورد دیگران میبینه

و اونا رو در حالت خاصی مشاهده میکنه

خوب یا بد

مثل خوابهایی که در مورد اموات میبینن

یادمه برای اولین بار که رفتم هییت بوشهری های قم

منبری از مردم خواست که به هییت کمک کنن

ما هم از حال و هوای معنوی اونجا

و خدمات خیلی خوبی که به مستمعا میدادن خوشمون اومد

و به نسبت جیب طلبگیمون یه پول نسبتا درشتی دادیم

همون لحظه یاد پدربزرگم افتادم

که جزو مداحا و پامنبری های قدیم شهرمون بود

و ثوابشو اهدا کردم به روح ایشون

همون شب در خواب دیدمشون که روبروی من ایستاده بودن

و داشتن بهم نگاه میکردن

بدون اینکه حرفی بزنن

چهره شون همون چهره کهنسالیشون بود

اما دیگه کمرخمیده نبود و صاف ایستاده بود

یه اورکت امریکایی سبز که اوایل انقلاب میپوشیدن هم داشت

که خیلی تمیز بود اما کهنه و ساییده بود لبه هاش

...

همون طور که میبینین این خواب از نوع سوم

ترکیبی از صراحت و سمبلیکه

تشکر و رضایت پدربزرگ از حضور و نگاهش

و اوضاع مناسبش اون طرف از قامت صاف و لباس تمیزش برداشت میشه

اما چرا لباسش کهنه و ساییده بود؟!

...


پ.ن:

پست مینیمال ندیدی مگه؟!

والا...

  • ۹۳/۰۲/۲۵
  • حاجی ره

نظرات  (۲۱)

خیلی عالــــــــی بود این پست،مرســــی. من بیشتر از این نوع پست ها میخوام :دی یکم پست بذارین از اطلاعاتُ رمز رموز های فلسفیُ کلن اینجوری چیـزها که می دونینُ تو تحصیلُ مطالعاتتون یاد گرفتین به ما هم بگین خُب :دی
پاسخ:
اونوخ باس شهریه بدین!!!
معاون دبیرستان هم بودید؟
جه جالب :)
کاش میشد همش خواب اونایی رو که رفتن دید :)
حاجی جرا بعضیا هرجی خواب میبینن فورا تعبیر میشه؟
من مامان بزرکم اینطوریه نشد نداره اتفاق خوب یا بدی نیفته و خوابشو زودتر نبینه
مثلا شبی که داداشم تصادف کرد صبح مامان بزرکم زنک زدبه مامانم کفت من صدقه کذاشتم کنار شمام بذارید خواب دیدم خونمون زلزله شده و عرشیا رفته سمته نوری که دتخل حیاطه ولی صدقه هیج کتری نکرد و تعبیر شد :((
پاسخ:
فک میکنم به خاطر باطن پاکشونه!

نفرمایید هیچ اثری نکرد صدقه
شاید صدمات تصادف باید خیلی بیشتر از اون چیزی میبود که شد
اثر صدقه همیشه رفع و دفع بلا نیس
خیلی وقتا کاهش اثرات منفی و ضربات بلاست
والا...
ممنون پست خیلی خوبی بود ابهام هام رو برطرف کرد
  • خانم هموستات
  • دسته بندی تون علمی و تو کتاب نوشته شده
    عنوان پست به نام من بود خیلی حس باحالی بود شاید یه پست با همین عنوان تو وبلاگم بذارم

    یه برا از یه بزرگی شنیدم:

    یه وقتایی تعبیر خواب ادم کلمه اولیه که طرف مقابل میگه.

    یعنی وقتی یکی میاد میگه من خواب دیدم...اولین کلمه شما میشه تعبیر خوابش

    پس همیشه در این مواقع اول بگیر

    ایشاله خیره!

    ضرر که نداره

    والا...

    پاسخ:
    حدیث داریم هر تعبیری که فرد مقابل بکنه احتمال تعبیر داره
    چه خوب چه بد!
    واسه همین فقط خواباتونو واسه آدمای پاک دل و خوش نیت بگین

    یادمه 12سالگی یه خوابی دیدم

    معنی یه ایه قران رو یکی تو خواب بهم گفت

    12سال تو مخم موند که تعبیرش چیه

    و پارسال بلاخره فهمیدم

    خدا از اونوموقع بهم گفت چقدر دوستم داره

    گفت حتی اگه کار بدی هم کردی باز بیا پیش خودم

    :))

    خواب شمام ایشاله خیر باشه حاجی


    بابت این توضیحات مفید و مفصل تشکرات ویژه

    اما!
    الان مسئله اینه که حاجاقا چه خوابی دیدن که نشستن این پست مینی مال(!!!) رو نوشتن!
    پاسخ:
    من خواب ندیدم
    دوستان واسه ما خواب دیدن
    والا...
    الان این مینیمال بود یا مینی نمال بود مینی نمال=ماکسیمال
    حاجی ماکسیمالشم قشنگه اصنم پاچه خور نیستم تازشم 
    آیکن سوت بلبلی زدن
    اولش خوشحال شدمو ذوق کردم
    با توضیحات هی حذف کردم ببینم جزو کدومه
    موند بینه چرتو پرتا و خبر از آینده
    اما متاسفانه منطقم داره دااااااد میزنه که همون چرتو پرته :(
    خیلی متن جالبی بود..خوشم اومد...
    ولی فک نکنم به کارم بیاد....چون تو کل عمرم 24 تا خواب هم ندیدم....حتی آشفته هاشم اگه دیده باشم صب چیزی یادم نبوده....
    یه جا خوندم کسی که خواب نمی بینه به خاطر کم ایمانیشه...درست باشه یا غلط واقعا از خواب دیدن بدم میاد ...ذهنمو درگیر می کنه...برا همین هم خوشحالم که تقریبا اصلا خواب نمی بینم....خواب اگه معبر بخواد که دم دست ندارم...اگه بد باشه دلت می خواد واسه یکی تعریف کنی که عادتشو ندارم ...همون بهتر که نمی بینم....والا...:)))))))))))
    یه مدت اینقد خواب میبینم،صبح که پامیشم خسته ام انگار تا صبح کیسه برنج گذاشتن رو کولم و اینور و اونور رفتم باهاش!! :(

    سلام صبحتون بخیر

    پاسخ:
    سلام علیکم
    صبح جمعتون به خیر و خوشی
    سلام
    به به به چشمو دل خانومتون روشن تا 3 نصفه شب اینجا چیکار مکیردین :)))))))
    حالا ما هیچی نمیگیم شما نباید ی کمپوت برامون بیارین؟؟؟
    مثلا حالا بازم ما هیچی نمیگیم مثلا نباید جواب این کامنتمونو بدین؟؟ :)))
    +وای رویای صادقه!!!
    برای من خیلی پیش اومده همش هم از اینده بوده دیگه!!
    بهد در لفافه و اینا خصوصا خبر از اینده اونم اتفاق بد هم خیلی کم پیش اومده اما بابام خیلی خوابایی ک دیده بعدش ی اتفاقی افتاده!!!
    مادر بزرگمم(خدابیامرزش)با اموات ینی خیلی مراوده داش همش خوابشونو میدید!!
    موقع مرگشم خواب مادر شوهرشو میبینه!(خیلی خوب بودن باهم)* ک بهش میگه بیا خونه اخرتتو ببین چ خوشگله!!
    ینی ی وضیا!!
    :|
    بدحاج اقا این ک مثلا داری کاری انجام میدی(بیداری) اونوقت انگار مث ی فیلم جلوت ی چیزی میبینی مثلا من یبار داشتم از خونه عموم ی دیس برنج میبردم خونه پدر بزرگم ی دستم ب چادرم بود یکی ب دیس
     اونوقت میخواستم کلید بندازم نمیشد همون لحظهمث ی  فیلم دیدم ک دیس برنج میفته و محبورم از رو زمین جمش کنم!
    چن ثانیه داشتم با ی دست کیلید مینداختم یکهو دیدم ظرف برنج افتاد!!
    بد الان اسم این چی میشه؟؟
    مرسی ...چ توضیح خوبی بود...
    تو فکر حرف یکی از بچه هام( یادم نمیاد کی بود خو!!!!!O:) ) 


    گفده بود همخونه ای رو بردن خونه،براش زن بگیرن...

    فکرم مشغوله که بالاخره عروسی افتادین( بلکه " افتادیم" ) یا نه؟!

    چون احساس کردم حسش ( که همخونه ای قراره مزدوج بشه) درس بوده!جواب ندادن شما هم مزید بر علت شد ( که مطمئن بشم!) 
    پاسخ:
    تو فکرش هس
    ولی هنوز که چیزی لو نداده تا کجا رفته و چیکار کرده
    تا حالا به خواب فکر نکردم
    برات دعا کردم
    ولی فقط یه بار تو 3 روز
    پاسخ:
    همان ما را بس...
    آجرک الله
    یه سری خوابا م هستن
    نه خوابی نه بیداری
    یه صحنه کوتاه نامفهوم ولی صدا توش خیلی مفهومه
    نه آینده ن نه گذشته
    شبیه یه تلنگر مثلا
    که مثه این فیلما وقتی تموم شن ییهویی چشات باز می شه و میگی من کجام ؟؟؟
    من فکر کنم تعبیر خواب هر کسی سوای اینکه از کدوم دسته باشه
    خیلی به خود آدم و صداقت قلبش و .... برمیگرده که فقط خودش میدونه.

  • چیک اینجینیر ^_^
  • خیلی بدِ رویای صادقانه داشتن
    من از بس خوابام به حقیقت میپیونده زندگیم کلن دژاوو هست 
    حالا خوبه روزی 3-4ساعت بیشتر نمی خوابم وگرنه کلن آشناپندار میشدم
    +اینا سختیای زندگیه
    پاسخ:
    اینا جوالب زندگیه!
    چه خوبه که اینقد خوابتون کمه...
  • پیمان/پیمانه!
  • با دسته بندی تون موافقم اساسی.. تا حالا خواب گذشته ها رو ندیدم اما آینده یا خواب هایی که توی لفافه چیزی رو گوشزد می کنند اساسی می دیدم مدت ها. یه سری برای خلاص شدن از دست خواب هام رفتم سراغ یکی از حاج آقا های شهر و یه دعا هم گرفتم از اون به بعد خواب های پیش بینی کننده آینده ام کم و بیش از بین رفت..  :)
    پاسخ:
    ملت همه دنبال خواب دیدنن
    اونوخ شما رفتی خودتو خلاص کنی؟!
    حضرت پیمان! / پیمانه!!!
    اصن شبیه ملت نیستینا
    والا...
    عجب!!!
    حاااجی.از کجا بفهمیم خوابمون جزء کدوم دسته اس؟؟!!!!

    ایشاالله خواب من ,جزء دسته اول بوده باشه :-((
    پاسخ:
    از روی قرینه های فراوان
    از جمله رجوع کردن به قلبتون!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی