حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

م م 10224:‌الویراستاریه!

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۳۲ ب.ظ


در جواب دوستی:

بنده چند سالی

در یک موسسه خصوصی

تحت نظر استادی از اساتید

ویراستاری فنی و ادبی کار میکردم!

اما کار ما معمولا کتب مذهبی و فرهنگی بود

نه ادبیات و رمان!

استعداد خوبی داشتم در ویراستاری 

بعلاوه علاقه فراوان!

و فکر میکردم راهمو پیدا کردم...

چند تایی از کتابهای توی بازار هم

که شهرت نسبتا خوبی پیدا کردند

از زیر دست بنده رد شدن!!!

هرچند اسم من پشت جلد هیچکدومشون نیومد!

&

به اندازه ده درصد رمانهای خارجی که خوندم رمان ایرانی نخوندم!

کلا با داستان نویسی ایرانی مشکل دارم!

ایضا فیلم ایرانی!

تنها کتابهای ایرانی که خوندم

در ایام جاهلیت کتابهای کت و کلفت و بی پایه ذبیح الله منصوری بوده

بعلاوه تمام کتابهای مربوط به جنگ و دفاع مقدس!

و در ایام طلبگی هم از بین کتاب های ایرانی

تمام کتابهای رضا امیرخانی و مصطفی مستور رو خوندم

بعلاوه کتابهای دفاع مقدسی فراوان

از مرتضی سرهتگی و داود امیریان و ...

&

خوشحال میشم نوشته هاتونو بخونم

البته به شرطی که نظرمو نخوایین!

:)))

اگه حجمش هم خیلی زیاد نباشه

دوستان نویسنده زیادی دارم

که بتونن در موردش نظر کارشناسی بدن!

  • ۹۳/۰۲/۰۳
  • حاجی ره

نظرات  (۵۰)

پس شما ویراستارید.در واقع ویراستار هم هستید!
عجب...پس وبلاگ پر از اشکال ما رو رویت کردید و هر یه خطی که از نظر میگذروندید چندین اشکال پیدا میشد...:))
ma ke nemitunim posytaye ramz dare shoma ro bekhunim vali age ramz avaz kardid o farsi nis be ma bedid :( age farsiam has bedida
خب خدا رو شکر من نویسنده نیستم...ویراستار هم نمی خوام....:))))))))))))
از اون نظر نخواین و خلاصه باشه معلوم بود آخرش چیه...:)))))))))))))))))))
ولی رمانای ایرانی رو خوب اومدین...
چندتایی که خوندم به تشویق الی بود اونم برا این که بدونم داره چه مزخرفاتی می خونه...که خداییش مزخرف بودن....
ولی نویسنده هایی رو که گفتین هنوز نتوستم همه ی کتاباشونو بخونم...شاید روزی شد..:)))))))))
چرا رمزو عوض کردین:((((

به منم هم رمز میدین دوباره ؟!...
  • بیو تکنولوژیست
  • سلام حاجی
    اقا رمز پست بالا رو لطف می کنید؟
    یکی اول بگه اینجا چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :((((
    پس پستای بعدالظهر کو؟
    حاجییی پس کتاب کوری رو هم خوندید؟
    پاسخ:
    بله!
    راست میگید واقعا کتاب رمان ایرانی خوب کم داریم منم بیشتر خارجی ها رو میپسندم اصلا از اینا که احساسی مینویسن خوشم نمیاد از نوشته های جلال ال احمد برا همین خوشم میاد که راحت و واقعی مینویسه بدون اب و تاب 
    پاسخ:
    نوشته های جلال رو فراموش کردم که معرفی کنم
    هر چند واسه من خیلی یاس آورن (مثه مدیر مدرسه!)
    ولی ادبیات  و زبان خیلی قوی ای داره کتاباش!
  • مـ ـفرد مؤنـ ـث ツ
  • اصلا با اسم خودم میام...
    پاسخ:
    خیلیم عالی!
    کتابای ِ ایرانی ِ خیلی کمی پیدا میشه که پایه و اساس ِ خوبی داشته باشه !
    همیشه موفق باشین :)

    پاسخ:
    همینطوره!
    همچنین!
    :)
    میگم به بزرگواری خودتون ببخشید حاجی که من با این اسم هی نظر میذارم...
    پاسخ:
    هر جور راحتین بزرگوار!
    نگران فراموشیش نباش حاجی یاد آوری میفرمایم مگه اینکه خودت بخوای فراموش بشه....
    پاسخ:
    نه من نمیخوام!
    مطمئن!
    باشه پس قبول فقط پشت گوش نندازینا..منتظرم
    پاسخ:
    ان شاء الله
    اگه فراموش نشه...

    فقط در اثرگزار(گذار)یش...

    حتی در یه نفــر...

    پاسخ:
    حتما همینطوره!
    کاری که از دل برآید بر دل نشیند!
    ان شاء الله
    رحمت بهتون دیدی بگردم هم پیدا نمیشه پس اسم داستانو بگو....

    پاسخ:
    اجازه بدین اصل داستانو یه روز بزارم تو وب!
    خوبه؟!

    + اسمش "موبایل" بود فک کنم!
    کار تموم شده اس...ویرایش باید بشه که خب گفتم وقت ندارم الـان...بعد کنکور...
    پاسخ:
    بله فرموده بودین!
    انشاء الله به خیر و خوشی...
    چون شمایید و ما ارادت داریم خدمتتونو صبح کله سحر میایم اینجا اول ، باشه...هدیه یه جلد تقدیم به شما...فقط دعا کنین موفقیت آمیز باشه سرانجام این رمان...
    پاسخ:
    انشاء الله...
    و البته بستگی داره موفقیت رو در چی ببینین!
    ادمو کنجکاو میکنی بعد میگی نمیشه حاجی لدفن بخدا اسمتونو به کسی نمیگم...

    پاسخ:
    شماره های خیلی قدیمش بود!
    اصن تو بازار پیدا نمیشه اولا
    خودمم یادم نیس کدوم جلد بود دوما
    جدی میگم!
    تاریخشو خدا داند...
    از آهنـگا...گوش ندادین هنـوز؟...
    پاسخ:
    کار باس زمانبندی داشته باشه
    وگرنه هیشوخ تموم نمیشه!

    عرض کردم گوش دادم
    تا حالا نشنیده بودم و تازه بودن برام!
    حاجی حتما هدیه هم بدم اون یه جلد رو؟...خخخخ...
    پاسخ:
    پ ن پ دوبله حساب کنین!
    :)))))
    ای بابا حالا بگو من قول میدم به کسی نگم
    پاسخ:
    نع!
    نمیشه!
    :)))
    خوشتون نیومده انگاری...
    پاسخ:
    از چی؟!
    چرا حاجی؟؟؟؟
    پاسخ:
    خب اسمم لو میره!
    :)
    اسماش فکر کنم مشخصه...چون خودم دوس ندارم عوضشون کنم...
    اولین رمانمو خیلی دوس دارم...میخوام به بهترین نحو نگارش اصلیشو تموم کنم...
    اسمشم قـاب عکس...
    پاسخ:
    و تاریخ رونمایی؟!
    حاجی آهنگارو شنیده بودین قبلا یا اصلا هنوز سروقت اونا نرفتین؟...
    پاسخ:
    نخیر!
    نشنیده بودمشون!
    یه شمالی خوبه پس رمانت تموم شد اسم بده بگیریم بخونیم....
    پاسخ:
    یه جلد هم با امضای نویسنده من میخوام!
    :)))
    مجله همشهری تنها یا همشهری داستان ؟؟؟
    میخوام بدونم فرق داره؟؟؟
    اسم داستانت چی بوده حاجی؟
    پاسخ:
    بله فرق داره!
    ماهنامه همشهری داستان!

    + نمیتونم بگم!
    :)))
    آخییییییی.....
    از این به بعد سعی میکنیم غلط املایی نداشته باشیم.



    هاجی!!چیکارکنیم خوووو ثواد موادمون در حمین هده :-)))))
    تغسیرمانیست !!!
    پاسخ:
    خدایا مارو به شهدا ملحق کن!
    ته خطی ، من تمام سعیمو دارم به کار میگیرم تا مثل اون رمانا ، رمانام نشه...
    اون رمانا اگه بخواد چاپ بشه از 300 صفحه 299 صفحه اش حذف میشه...از بس چرت و پرت داره توش...اصلا بدرد نوجوون نمیخوره...حال بهم زنه...
    پاسخ:
    موافقم!
    یه شمالی موافقم شدید تو کل سایتا گشتم جز همین رمانای مزخرف و آماتور چیزی نبود.....
    پاسخ:
    مجله همشهری داستانو پیشنهاد میکنم!
    حرفه ای ترین مجله تخصصی داستان در ایران!
    یکی از داستانای منم چاپ کردن!!!
    :)
    ته خطی ، بعضی رمانا جز کل کل دختر و پسر و لوس بازی های دختر و خوشتیپ بودن بیش از حد پسر و کارای خاک بر سری چیز دیگه ای نداره...یعنی نمیدونم چرا اینا تو همشون هس...یکی تنوع نمیده...
    پاسخ:
    اونا که اصن نمیشه اسم رمان گذاشت روشون!
    والا...
    رمان سبک داره ایده داره راوی داره...
    ویراستاری;-)
    پس واسه همین اینقدر رو غلط های املایی ما حساسی؛))

    ولی بنظرمن رمانهای ایرانی قشنگتره:-P
    پاسخ:
    یعنی زجر میکشما...
    موافقم حاجی رمان ایرانی رو میگم خوب توش کم پیدا میشه...
    دیروز کتاب دانلود کردم از سر بیکاری بخونم امروز 4صفحه یکیشونو خوندم داشتم بالا میاوردم از مزخرف هم بدتر بود....
    پاسخ:
    آدم باس همیشه یه تشت کنار دسش باشه رمان ایرانی میخونه!
    :))))
    باشه...یکی کامل نوشتم...ولی در دست ویرایشه...اول ویراستاری خودم...بعد ویراستاری اصلی...
    یکی دیگه هنوز تموم نشده...منتظرم کنکور بیاد بگذره از شرش راحت شم بعد تمومش کنم...
    خیالتون راحت باشه...مثل بعضی رمانها آبکی نیس...
    پاسخ:
    ما امیدمونو از رمان خوب ایرانی از دست ندادیم!
    من کل ایرانو گفدم :))))
    حاجی قِسِر در میریا :))) (غسر؟غصر؟ قصر؟)
    :)))
    پاسخ:
    به سوالای کلی جواب نمیدیم!
    قسر صحیحه!
    حاجی من قول میدم یه رمان خوب بنویسم....محتوای خوب...نگارش خوب...
    خوبه؟....
    پاسخ:
    ده صفحه اولشو واسم بفرستین!
    یه بستنی 5 اسکوپه پیش من دارین!
    :)))
    حاجی سرسخت
    پاسخ:
    روزگار این سرسختیارو میطلبه!
    شما کلو در نظر بگیر حالا باتوجه ب اون جزئشو بگین با چی مشکل دارین...
    :)))
    پاسخ:
    در مورد داستان ایرانی میگین؟!
    ضعف داره دیگه!
    هم در ایده هم در طرح هم محتوا
    البته معمولا!
  • پیمان/پیمانه!
  • کار من؟ چیزی اش تو جیب من نمی رفت که؟ اغلب کلماتی که املاشون رو شک داشتم می رفتم از لغتنامه های آنلاین نت می دیدم عین الان که شک داشتم ولی خب نرفتم اسراف رو نگاه کنم و خیطی بالا آوردم:)
    یعنی واقعاً شما باشید دلتون نمی سوزه متر متر کاغذ سفید جلو چشمتون به خاطر یه کلمه اشتباه دور ریز بشه؟ هوم؟ 
    من دلم می سوخت نه برای جیب رئیس نه برای جیب مشتری.. برای کاغذای خارجی که کلی پول بالاشون رفته بود و کلی درخت و به این راحتی دور ریز می شد..
    پاسخ:
    چرا منم دلم میسوزه واسه هدر رفت کاغذایی که از قطع درختا به دست میان
    ولی دلم واسه اون جور آدما نمیسوزه که حرف حساب حالیشون نیس!
    والا...
    خب اون یه جمله که گفتی جو کل مطلبتونو منفی کرد.. و الا موافقم با پاسخت.
    پاسخ:
    بعضی وقتها باس زشتیهارو رو کرد
    تا به فکر درمان افتاد...
    میگم لغت تکلیف نه(ینی مناسب نیس)
    میشه گفت درخواست...
    پاسخ:
    آهان!
    خب حالا که میگید اسمتون پشت جلد کتابا نرفته(و امکان شناسایی شوما برا ماها وجود نداره) بگید کدوم کتابا رو ویراستاری کردید!
    لدفن! :دی
    پاسخ:
    عارف سازی و عرفان سوزی
    مجموعه کتابهای شیخ حسین انصاریان یه کمش رو
    یه کتاب از حکیم ناظم در مورد حکایت های طبی که نمیدونم با چه اسمی چاپ شد!
    باایران چی؟باایرانم مشکل دارین؟؟دی:
    پاسخ:
    با چی یران؟!
    زمینش
    مردمش
    دولتش
    فرهنگش
    ...
    چی دقیقا؟!
    ن ن ینی برااینکه تکلیف ک نه توقعی بوجود نیاد یا حتا درخواست...
    قبول نمیکنید..
    پاسخ:
    من نتونستم بخونم این کامنتو!
    :(
  • پیمان/پیمانه!
  • گاهی غلط ها اینقدر فاحش هست که وجدان آدم قبول نمی کنه این به درک گفتن رو.. من دلم نمیاد هر جوری بود قدیما بالاخره این جور آدما رو قانع می کردم چون اصراف زیادی توی کاغذ ایجاد می شد به خاطرشون..
    گاهی هم نمی شد مثلاً یه بار بالای اطلاعیه فوت یه بنده خدا قرار بود کلمه فراق بخوره طرف گیر داده بود فراغ درسته.. آخرش فراغ تایپ کردم و برداشت رفت نیم ساعت بعد برگشت ولی با 20 تا کاغذ A1 که باید دور ریز می شد.. 
    پاسخ:
    "اسراف"
    :)))

    + واسه کار شما که بد نبوده!
  • دختری با اسانس احساس
  • کار ویراستاری سخته
    -من تا جایی که بتونم میخونم ولی به نظر منم فارسی خوب نیست ولی از اسمای خارجی ها هم خوشم نمیاد  قاطی میکنم کل داستان میریزه به هم
    پاسخ:
    واسه اهلش آب خوردنه!
    قبل از این که ویراستاری رو هم به صورت حرفه ای یاد بگیرم 
    خودم با توجه به کتابای زیادی که خونده بودم عملا ویراستاری میکردم!

    - ادبیات جدید فارسی کلا ضعیفه
    برعکس ادبیات قدیمش!
    اسمارو تو ذهنتون خلاصه کنین!

    سرهنگ آئورلیانو بوئندیا رو همیشه بخونین سرهنگ!
    والا...
    این کلا مشکل داشتن شما با کتاب ایرانی هم  آتش زدن خوبی و بدی با همه! 


    پاسخ:
    ر.ک: جواب کامنت پیمان/ پیمانه
    ایضا: کتابهای ایرانی که در پست معرفی کردم
    نشون میده که حرفتون اشتباهه
    و بنده خوب و بد رو با هم نسوزوندم!
    پس ینی رفع تکلیف از خودتون..
    پاسخ:
    کدوم تکلیف؟!
  • پیمان/پیمانه!
  • ویراستاری کاری بس مشکل هست.. مخصوصاً اگر بخوای متنی رو که برای تایپ آوردن پیشت اشکالاتش رو برطرف کنی و طرفت آدم سرسختی باشه و به هیچ صورتی زیر بار نره که متنی که می خواد تیراژ بالا در سطح شهر پخش کنه مشکلات اساسی داره از نظر ساختار جمله ها و از این قبیل:)
    پاسخ:
    وقتی زیر بار نمیره باس زیر لب زمزمه کرد:
    خب به درک! خب به درک...
    والا...
  • پیمان/پیمانه!
  • منم با کتاب های ایرانی مشکل دارم کلاً. انگاری همه از روی دست هم کپی کردن رمان هاشون رو.. 
    پاسخ:
    من با اکثرشون مشکل دارم
    خوب هم توشون هس!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی