حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

م م 1017: حور العیننا!

جمعه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۳۹ ب.ظ


همیشه دنبال طرح و رنگی بودم

تا اون چشایی که من دنبالشم رو به تصویر کشیده باشه

تا ملت بگیرن من چی میخوام!

امروز پیداش کردم:

(کلیک!)


+ در صورت تطبیق صد درصدی با بنده تماس گرفته

و مژدگانی خود را دریافت کنید!

(بلیط میهمان افتخاری کشتی حاجیتانیک!!!)


++ عکس تزئینی است

عکسای دیگه همه شون خاک برسری بودن

مجبور شدم اینو که معصومانه اس انتخاب کنم!


پ.ن: میدونین ترجمه دقیق حورالعین چی میشه؟!

چشم مشکی و درشت!!!

والا...


در قرآن کریم برای زنان بهشتى (حوریه های بهشتی) ویژگی هایی ذکر شده است از جمله :

پاکی و پاکیزگی:

وَ لَهُمْ فِیها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ هُمْ فِیها خالِدُونَ (بقره/ 25)؛

وَ أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ (آل عمران/ 15) ؛

لَهُمْ فِیها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ ... (نساء/ 57)


همسران آن جهان، بر خلاف بسیارى از زیبا رویان این جهان

هیچ نقطه تاریک و منفى در جسم و جان آنها نیست

و از هر عیب و نقصى پاک و پاکیزه اند. (تفسیر نمونه ،ج2 ،ص 461)


دارای چشمان سیاه و درشت:

کذلِک وَ زَوَّجْناهُمْ بِحُورٍ عِینٍ(دخان/ 54 )؛

وَ زَوَّجْناهُمْ بِحُورٍ عِینٍ(طور/ 20 )


"حور" جمع "حوراء" است

و "احور" به کسى مى گویند که سیاهى چشم او کاملا مشکى و سفیدى آن کاملا شفاف است.

از آنجا که زیبائى انسان بیش از همه در چشمان او است ،

در اینجا چشمان زیباى حور العین را توصیف مى کند. (تفسیر نمونه ،ج21 ،ص 212)


پوشیده و مستور بودن:

وَ حُورٌ عِینٌ کأَمْثالِ اللُّؤْلُؤِ الْمَکنُونِ(واقعه/ 22-23) 

ترجمه:

و همسرانى از حورالعین دارند( از شدت صفا) که همچون مروارید در صدف پنهان هستند!


"حور" جمع "حوراء" 

و "احور"، به کسى مى گویند که سیاهى چشمش کاملا مشکى و سفیدیش کاملا شفاف است

و "عین" جمع "عیناء" 

و "اعین" به معنى درشت چشم است ،

و از آنجا که بیشترین زیبائى انسان در چشمان او است روى این مسأله چشم اینقدر مخصوصا تکیه شده است.


بعضى نیز گفته اند که "حور" از ماده "حیرت" گرفته شده ، 

یعنى آن چنان زیبا هستند که چشم ها از دیدن آنها حیران مى شود.

"مکنون" به معنى پوشیده است ،

و در اینجا منظور پوشیده بودن در صدف است ،

زیرا مروارید به هنگامى که در صدف قرار دارد و هیچ دستى به آن نرسیده از همیشه شفاف تر و زیباتر است.

به علاوه ممکن است اشاره به این معنى باشد که:

آنها از چشم دیگران کاملا مستورند، نه دستى به آنها رسیده ، و نه چشمى بر آنها افتاده است. (تفسیر نمونه ،ج23 ، ص 215)

  • ۹۲/۱۲/۱۶
  • حاجی ره

نظرات  (۴۵)

حاجی من یکی این مدلی دیدم اونم کجا؟ حرم پیامبر. روبند حریرشو داده بود بالا ولی اون ضخیمه هنوز روی صورتش بود و فقط چشماش دیده میشد، نفهمیدم لنز بود یا نه ولی اینقدر مبهوتش شده بودم که مامانم به زور منو میکشید که بیا بریم هتل. منم گیر داده بودم که نمیام و میخوام بمونم. هی بیچاره میگفت گم میشی من میگفتم نه. آخرش ولم کرد و رفت. منم نشستم جلوی یارو و عین دو ساعتو مثل مگس بهش زل زدم، لامصب سیر نمیشدم تازه اینقدر ضایع بودم که وقتی بدبخت بلند شد بره منم رفتم دنبالش و ته مسیری که مطمئن بودم گم نمیشم هی تندتر رفتم باز دور زدم و از روبروش اومدم فکر کنم 10 بار اینکارو کردم. هرچند روبند حریرشو انداخته بود ولی بازم برق چشماش دیده میشد. آقای فلانیمون میگه خدا رو شکر که تو پسر نشدی وگرنه همش سند بدست آواره کلانتریا بودم که تو رو آزادت کنم :))
ما هم عکس حورالعین خودمون رو گذاشتیم توی بلاگ!
تازه خیالی و وعده دادنی و .... نیست. واقعیه واقعیه! :)
حالا زیادم به چشماش گیر ندیدن.....خدا همه چیو به یه نفر نمیده!
اینا که گفتین واقعا از خصوصیات حوری های بهشتی واقعین؟
یعنی الان دقیقا من حوری بهشتیم به جون خودم سه تا موردشم دارم خوبشم دارم:)
بعدقلمان بهشتی چه جوریه؟همه جا به نفع خودشون کار میکنن دنبال حوری هم تو این دنیا هم تو اون دنیا می گردن بعد خدا جز حوری تو بهشتش چی داره؟
میشه موهای این دخترو بزنین کنار حالم بد شد
پاکیزیگی و اراستگی رو نداره
  • ℳ𝓲ss ℰℓ𝓲
  • حاجی بگید زن نمیخوام دس از سرم بردارید دیگه چرا میپیچونید ملت رو؟
    آخه چشم این رنگی کجا هست غیر از همین تصویرسازی ها و کارتون های ژاپنی؟ :|

    بعدشم
    چشم مشکی هرقدرم قشنگ باشه چشم رنگی یه چیز دیگه اس! :دی
    اصن حوری های بهشتی زشتن! :دی
    یا شیخ ، این همه از آیات حورالعین گفتی ، حیف نبود سوره ی نبا رو جا انداختی ؟
    آیه ـشو بگم ؟ بگم ؟ :)))

    إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا...

    آیه رو اگه بگم بهم می گن بی ادب ! اصلا من در عجبم ، ارشاد چجوری اجازه ی چاپ همچین آیاتی رو میده ؟ :)))

    اما خودمونیم ، پاداشی که در آیه ی 35 هست رو به پاداشی که در آیه ی 33 هست ترجیح میدم ! البته الجمع مهما امکن اولی من الطرح ! :))
    گرچه ، بهشت را به بها دهند نه به بهانه ! چه بسا نصیب ما همون انتهای آیه ی چهله ، "یا لیتنی کنت ترابا"...

    "مروارید به هنگامى که در صدف قرار دارد و هیچ دستى به آن نرسیده از همیشه شفاف تر و زیباتر است."
  • عروس کوشولو
  • :))) حاجی میشه از لنز این مدلی هم استفاه کرد والا

    +:| ینی حوریا اون دنیا چشماشون مشکیه؟
    بچا حاجی نیست... هرچی میگردم نمیبینمش
    سیّددد   بیااااا  حاجیتُ کشتن 
    پاسخ:
    اینرنت قم قطع شده!
    گفتن تا فردا درستش میکنیم
    الان با گوشی اومدم.
  • پرنده مهاجر
  • قربون چشایِ بادومیتون حاجی...
    بادوم نمیخاین؟؟!
    :))
  • پرنده مهاجر
  • قبربون چشایِ بادومیتون حاجی...
    بادوم نمیخاین ؟!!
    :))
  • ماریا .آ.بی
  • فک کنم حورالعین همون فقط چشم درشته، مشکی بودنش لحاظ نشده ها!
    معلوم نیست دوباره رفته داره چی بهم میبافه تحویل ملت بده
    بیا جواب مارو بده میخوایم بریم بخوابیم
    والا

    حاجی اون چشمو فقط باید به سازندش سفارش بدی برات بسازه :))

    والا این حاجی هایی که دور ما هستن،خدارو شکر که ما شباهتی بهشون نداریم!!!
    + انسان بودن مهمه، چه حاجی باشی چه حاجی نباشی
    تعرف بود حاجی:) به دل نگیر:)
    با فرمایشاتتون در مورد شمالیا در وب قبلیتون محاله شمالی جماعت بهتون زن بده :))))
    شما مارو دیدی مگه که میدونی سنخیت و شباهت داریم یا نداریم؟ها؟
    آدرسشو بدم استاد؟؟ :))))

    پاسخ:
    نه!
    پشیمون شدم!!!
    :)))
    میگم بین اونها بزرگ شدم 
    خودم که حاجی نیستم که بهم بیاد،والاّ
    +حالا از چه لحاظ میگی بهم نمیاد؟به شما خیلی میاد حاجی باشی؟!! والا
    پاسخ:
    کسی که بین حواجی بزرگ میشه باید یه سنخیتی نشانه ای شباهتی داشته باشه بهشون!
    من که خودمم حاجی ام
    نیازی به اومدن و نیومدن ندارم!
    والا...
    شما آمادگیشو اعلام کن ما کمپانیشو پیدا میکنیم :)))
    پاسخ:
    حاضر!!!
    لباس بپوشم؟!
    عربیدان نیستم 
    بین حاجی ها بزرگ شدم 

    پاسخ:
    باور کنم؟!
    بهتون نمیاد ها!
    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    دور از جون :)))))

    پاسخ:
    نه واقعا گفتم!
    :)))
    در یکی از کانالهای ترکی از یک روحانی سنی پرسیدند اون دنیا برای خانم هاهم غلمان میدند ؟؟
    جواب داد نه غلمانها هم  برای انجام کارها و دستورات مردها هستند
    برای زن فقط شوهر خودشو میدن :))
    اگر شوهرش گناهکار بود و در جهنم بود دقیقا یکی مشابه اونو تو بهشت به زن میدند
    حالا اگه ما نخوایم بهشت بریم کیو باید ببینیم؟؟؟ :)))))
    لابد شیطانو دیگه نه حاجی؟؟

     
    پاسخ:
    از همون روحانی سنی بپرسین!
    والا...
  • فیروزه ای ....
  • حاجی از این به بعد برای امتحان چشمشون هر وقت دیدم فک و فامیلو چنگ مینذازم تو چششون و لنزشونو درمیارم.
    اما اگه نداشتن من با او چشمی که دوست دارم چکار کنم عایا؟

    پاسخ:
    اونوخ شما لنز بزارین!
    :)))
  • فیروزه ای ....
  • از دست شما حاجی
    توی یه کامنت از ما تعریف میکنی یه جا دیگه.... نچ نچ...
    هعی روزگار :)

    پاسخ:
    ما همه جا تعریف میکنیم
    منتها گاهی مدحمون در قالب ذمه!
    دوشیزه فلانی کجاس که توضیح بده!
    :)))
    حاجی هنو که با ما بد تا میکنی
    به فیروزه ای میگی :
    پشه است دیگه؟

    حاجی با پشه جماعت درنیفت،ببین کی بهت گفتم :)
    پاسخ:
    ببخشید!
    بگم عقربه؟!
    ماره؟!
    پروانه اس؟!
    ...
    چی بگم شما راضی باشی از ما؟!
    والا...
    خسر الدنیا و الاخره؟
    خودتی خودتی آینه آینه
    پاسخ:
    حالا چرا به خودتون میگیرین شما!؟
    :)))
  • فیروزه ای ....
  • به نکته خوبی اشاره کردی پشه. قالت فیروزه ای
    پاسخ:
    الان بنده یه پشه شدی!
    :)))
    قالت فیروزه ای
    مگه مونث نیستی؟
    پاسخ:
    اوووووووف!
    پشه عربیدان!
    :)))
    اصولا خوشگل خوشگله رنگش فرق نمیکنه
    اما من عاشق چشم مشکی  هستم مخصوصا برا پسرا .....
    ولی خیلی دلم میخواست یک دختر  بور با چشمای روشن مثل مامانش داشتم:)))))

    پاسخ:
    حدیث خوبیه جمله اول!
    :)))))))))

    + خیلی خندیدم!
    ایول!
    یادتونه گفتم بیاید نوه عمه مامانمو بگیرید،گفتید شمالی اهه؟؟؟!!!
    چشم داشت مشته سنگ تازشم رنگشم مشکی:))
    حاجی لگد زدی به بختت باز:)))
    پاسخ:
    غلط کردم!
    شکر خوردم!
    بچگی کردم!
    :)))
  • فیروزه ای ....
  • چشم، که چشمو بگیره! حالا میخواد هر رنگی باشه!
    قال فیروزه ای
    پاسخ:
    احسنت!
    خیلی عالی بود!

  • فیروزه ای ....
  • عاغا انقدر درد دل منو باز نکنید حاجی
    من از کوچیکی میدونستم مال این خانواده نیستم! مگه میشه نصف بیشتر فامیل چش رنگی باشن اما خودت نه. همیشه هم این سوالو پرسیدم از مامانما اما کسی جوابگو نیست.خخخخخخخخ
    پاسخ:
    مطمئنین اون نصفه فامیل کلک نمیزنن و لنز نزاشتن؟!
    :)))
    :))))
    پس تو بهشت هم نصیبتون نمیشه!!!!
    این چند وخت همش چشم سبز می بینم البته بیشترشون عاقا هستن :))))
    پاسخ:
    بهشت میتونی سفارش بدی رنگشو!
    ولی حالت اصلیش مشکیه!
    :)))
    آغا من یکی سراغ دارم
    شما قول بده من رو دعوت میکنی تو کشتی تایحاجیک!! من معرفی میکنم
    پاسخ:
    منتظر یکی میشم ارزونتر واسم درآد!
  • فیروزه ای ....
  • اوا خدا مرگم بده! چی گفتم؟!!! والا من یه چیزی گفتم! شما چرا باور کردی پشه جان؟!
    من فقط حدس زدم. البته صدق و کذبش با خود ایشونه
    اما خب من که اصفهانی هستم :))
    پاسخ:
    پشه است دیگه!
    زود باور میکنه!
    اونم حرف اصفهانی جماعتو!
    :)))
    حاجی میخواین سفارش بدیم بسازن؟ :))
    والا این چیزی که دنبالش میگردی شما فقط سفارشی قابل تهیه ست :)))
    یا اینکه ببریم عملش کنیم چشماشونو این رنگی بشه :D
    پاسخ:
    به کجا باید سفارش بدیم؟!
    کمپانی انیمیشن سازی ژاپن؟!
    :)))
    حاجی کرمانی هست ؟ یا فیروزه ای اصفهانی؟ یا شاید هم فیروزه ای حاجی هست!؟
    فیروزه ای کرمانی هستی عایا؟

    پاسخ:
    خانم فیروزه ای خوب شد؟!
    حالا هعی تشویش اذهان عمومی کنین!
  • فیروزه ای ....
  • راستشو بگم من غلمان نمیخوام :دی
    من چیزای بهتر از خدا میخوام که حالا اون غلمان هم شاملش بشه . خخخخخخ
    پاسخ:
    چون که صد آمد
    نود هم پیش ماست!
    بله!
    اصفهانیا زرنگن!
    حاجی در مورد غلمان هم یه تحقیق دقیق کنین به ما اطلاع بدین،این دنیا که هیچی نصیبمون نشد دلمونو خوش کنیم به اون ور آب!
    پاسخ:
    یه عده هم هستن:
    خسر الدنیا و الاخره!
    والا...
  • فیروزه ای ....
  • ایشالا یه حورالعین نصیبتون بشه و خیرشو ببینید و تو اون دنیا هم با اوشون باشید.
    شنیدم خانمای بهشتی زیباتر از اون حورالعین بهشتی هستن
    پاسخ:
    سرکه نقد به از حلوای نسیه!
    والا...
    :)))
    دنبال شخصیت انیمیشنی هستید عایا؟؟!!:))
    پاسخ:
    وقتی در عالم واقع پیدا نمیشه
    مجبورم دیگه!
    :)))
  • فیروزه ای ....
  • داشتیم از اینا اما پرید. حیف شد. کاش زودتر عکسشو میذاشتید
    اما خب بازم نمیشد چون اصفهان کجا و کرمان کجا!!!! :دی
    پاسخ:
    به ما که رسید تموم شد؟!
    واقعا که!
    :(
  • فیروزه ای ....
  • واقعا چشمای اون خانمی که می خواستید اینطوری بود؟
    پاسخ:
    با یه کم چاشنی فانتزی!!!
    حاجی دیگه هیچی نمیخواین؟ تعارف نکنین هاا
    پاسخ:
    باید فک کنم!
    ولی این اولویتمه!
  • فیروزه ای ....
  • ایشالا که نصیب بشه :)
    پاسخ:
    بلی!
    ایشالا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی