حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

حاج آقا آخوند روحانی

مینی مالهای روزانه جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا آخوند روحانی

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

م م 929: ان قمتُ و قمتَ! (اگر برخیزم و برخیزی!)

چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۱۱ ب.ظ

. . .

. . .

من به خود می‌گویم:

چه کسی باور کرد

جنگل جان مرا

آتش عشق تو خاکستر کرد؟


با من اکنون چه نشستن‌ها،

خاموشی‌ها،

با تو اکنون چه فراموشی‌هاست.


چه کسی می‌خواهد

من و تو «ما» نشویم

خانه‌اش ویران باد!


من اگر «ما» نشوم، تنهایم

تو اگر «ما» نشوی،

خویشتنی


از کجا که من و تو

شور یکپارچگی را در شرق

باز برپا نکنیم


از کجا که من و تو

مُشتِ رسوایان را وا نکنیم.


من اگر برخیزم

تو اگر برخیزی

همه برمی‌خیزند


من اگر بنشینم

تو اگر بنشینی

چه کسی برخیزد؟

چه کسی با دشمن بستیزد؟

چه کسی پنجه در پنجۀ هر دشمنِ دون آویزد

والا. . .

. . .

. . .


حمید مصدق


پ.ن:

لینک دانلود صوت! (کلیک!)

 

  • ۹۲/۱۱/۳۰
  • حاجی ره

نظرات  (۲۴)

بوی شورش میاد
اینو برا نهضت ضد بلاگفا نوشتین

پاسخ:
پاسخ:

هر شورشی بد نیس که!
ما شورشمون در جهت احیای کرامت انسانیه!!!
:)))
حاجی اصن با این شعر شور انقلابی درونمون ایجاد شد:)
منم برمیخیزم:)

پاسخ:
پاسخ:

یه نفر دیگه!
امیدوار شدم!
هیشکی نیومد که!
والا...
یادم هست ، روزگار دبیرستان با دوستان اهل دل من باب مزاح می گفتیم :

"من اگر برخیزم
تو اگر برخیزی
خیالت جمع ! هیچ ... بر نمی خیزه ! هممون ضایع میشیم میریم" :))

پاسخ:
پاسخ:

تجربه شد!
:)))
کامنت من خورده شد!!!!!
حاجی ی کاری کنید ؟
من حوصلم سررفده مثلا علان دسدمم قط شده
تا 12 ..1 هم ک زیاد مونده
دی:
ازون پستاتون بزاریددددددددددددد یکم
ی حرکتی
ی کاری
دی:
دستم ب عباتون دی:
عمامه حتی

+حاجی دیه پستا ج نمیده دیه عنصر نجیب شدین واکنش نمیدین :)))
دسمال قرمز دربیارم؟؟؟

پاسخ:
پاسخ:

دوازده و یک مال موقعیه که ساعت ده شروع کنم
نه الان که شیش اومدم!
والا...

+ نیازی نیس
مزاحمتون میشم!
:)))
پس الان برخیزیم که چکار کنیم!؟
از بلاگفا کوچ کنیم بریم!؟
چکار کنیم پس؟!
+خواسته ی شما کدوم یکی از اینهاست؟ مضمون کامنت قبلی یا همین کامنت!؟
:)

پاسخ:
پاسخ:

میشه با کوچ از بلاگفا شروع کرد!
حاجی پستای امروزت یه جوریه...از این جا خسته شدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انگار داری به شکلی کاملا مهندسی شده ذهنا رو برا رفتنت آماده می کنی...مث روزای اول به اینجا وابسته نیستم ولی دوس دارم باشی...اینجا دوستای خوبی پیدا کردم....
راستی من رفتن با یه تو ضیح کوتاهو ترجیح می دم به صغری کبری چیدن....اما رفتن بی توضیحو یه توهین می دونم...

پاسخ:
پاسخ:

کلا پستای ما موضوعی میشن ناخوداگاه؟!

اگه بنا باشه به رفتن
چه از بلاگفا چه از نت
توضیحو میدم!
مطمئن!
اصلا اهل شعر نیستم ...ولی این تیکه آخرشو که قرمز کردین یه جا شنیدم ...یادم نمیاد کجا....شاید آجی کوچیکه برام خونده ...اون عکس من هم شعر می گه هم می خونه...

پاسخ:
پاسخ:

ما هم نیستیم!
دوشواری نداره که!

جمله اخرو نفهمیدم!
  • دختر 77 کیلویی
  • غرض اینه که از بلاگفا بریم!
    بله!
    حاجی اینو میخاد بگه!

    پاسخ:
    پاسخ:

    و دسته جمع!
  • پرنده مهاجر
  • .
    .
    و ندایی که به من می گوید :

    "گر چه شب تاریک است دل قوی دار ،

    سحر نزدیک است "
    .
    .

    پاسخ:
    پاسخ:

    اینی که ما میبینیم ...
  • عروس کوشولو
  • حاجی کی عمل میکنه اخه؟ما پیش افتاده ترین دستورای خدا رو ب زور و با منت انجام میدیم دیگه چه برسه به این ‏!‏

    پاسخ:
    پاسخ:

    کسی که عامل باشه!
    اصن مگه جز برای عمل شدن خدا نازل کرده؟!
    والا...
    اول شعرت خیلی خوشمزه بود
    چسبید
    ولی رسید به ...
    من اگر بنشینم

    تو اگر بنشینی

    چه کسی برخیزد؟
    یاد یه بنده خدایی از دوستان افتادم
    که همیشه منو دعوا میکنه که به توچه چرا تو میری وسط هر ماجرا
    این شعرو حفظ کنم به جاش براش بخونم!


    پاسخ:
    پاسخ:

    حتما این کارو بکنین!
    :)))
    شعراى مصدقُ نخوندم:/
    از شعراىِ بلند خوشم نمیاد.
    اما اینو یه تیکه هاییشو خوندم:)

    پاسخ:
    پاسخ:

    من کلا شعر نخوندم!
    :(
    بخاطر شما گول میخوریم :)
    دی:

    پاسخ:
    پاسخ:

    :)))
    ای بابا!
    ای بابا!
    شما برخیزید، حاج خانومتون هم برمیخیزند به وقتش!
    والا...

    پاسخ:
    پاسخ:

    ای بابا...
    ما هر چی میگیم آخر میچسبوننش به همونی که میخوان!
    والا...
    :)))
    اوووووه چه نهضتی!انقدر جدیه؟
    که نیاز به کار تبلیغاتم داشته باشه؟:دی

    پاسخ:
    پاسخ:

    هر کاری نیاز به تبلیغ و اطلاع رسانی داره!
    والا...
    نظر خاصی ندارم :)))

    پاسخ:
    پاسخ:

    به به!!!
    :)))
    وای باران ،باران
    شیشه پنجره را باران شست
    از دل من
    اما
    چه کسی نقش تو را خواهد شست؟؟؟!!!
    انتخاب قشنگی بود

    پاسخ:
    پاسخ:

    انتخاب شما نیز!
    این شعر همیشه سر کلاسای معانی و بیان واسه بررسی ساختار و تاویل متن و هرمونوتیک مطرح میشه..
    مخصوصا همون قسمتایی که با رنگ قرمز نوشته شدن..(البته به غیر از اون والای آخرش:))
    کلا شعر متقن و بسیار خوبیه..
    از نظر عاطفه هم که دیگه عیان است و چه حاجت به بیان..

    پاسخ:
    پاسخ:

    رشته: ادبیات!!!
    :)))

    + عالی بود مطالبتون!
    استفاده کردیم!
  • عروس کوشولو

  • من از مضمون پرت شدم وقتی رسیدم به اون قسمت ِ

    حاجی دیگه کسی هم هس که با دشمن برای دیگران برخیزه ؟ همه تنها برای منافع خودشون برمیخیزن

    پاسخ:
    پاسخ:

    مهمه بودن دیگری برای برخواستن؟!

    + تقوموا لله مثنی و فرادا...
    قرآن کریم

    برای خدا برخیزید تک تک یا جمعی!
    هر جور شده!
    والا...
  • گیس گلابتون
  • مجموعه اشعارشو شدیدا دوس میدارم:))

    پاسخ:
    پاسخ:

    کلا شعر نمیخونم!
    :(
    برا کوچ و اینا دارین پیشاپیش شستوشو مغزی میدین دی:

    پاسخ:
    پاسخ:

    شما گول نخوردین؟!
  • عروس کوشولو
  • چه کسی میخواهد
    من ُ تو ما نشویم
    خانه اش ویران باد !

    ناب ترین مکالمه من ُ مرتضی وقتی ... :)
    ممنون بخاطر این پست

    پاسخ:
    پاسخ:

    گوارای وجودتان!
    این شعر عالییییییییییییییی

    پاسخ:
    پاسخ:

    عمل کنین به مضمونش پلیز!
    :)))
    مصدق :)
    یکی از شاعرای ِ مورد علاقه م :)
    خیلی دوست دارم شعرش رو

    پاسخ:
    پاسخ:

    و نظرتون در مورد محتوا و مضمون شعر ایشون
    و ایضا عمل بهش چیه؟!
    :)))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی